tisdag 19 februari 2013

Avensjuka... är du avensjuk på någonting?

Hejsan, underbar dag idag. Vaknade verkligen på fel sida men allting vände när jag skrev av mig lite i detta inlägget i bussen på väg in till skolan. Det är hemskt att känna sådär som Moa gjort men det är en grym känslan när man varit med om en sådan sak och hittat ett bra sätt att vända det till någonting bra. Har själv känt samma sak flera gånger. T.ex då jag blir nervös på träning därför att jag vill att det ska se så bra ut.
En bana på msv kan gå perfekt och sitta som handen i handsken på träning sedan på tävling fungerar inte allting samma, och jag rider annorlunda pga min nervositet. Någonting som jag jobbat med under flera år, väldigt lång period alltså. Men med av hjälpt utav väldigt mycket mental träning och annat så är det nästan borta. :) Jag rider för mig själv och för ingen annan, jag köper vilket häst jag vill. Jag tävlar i vilket sport jag vill.  Läs inlägget här! http://moaliidgren.devote.se/blogs/24835693/angel9829-im-lost-between-my-head-and-my-heart.htm#WriteComment

 Jag är så glad för att jag känner mig så stark helt plötsligt från ingenstanns och jag känner att jag måste dela med mig till andra om mitt tips om avensjuka!!!!!.
Någonting som är väldigt stort bland människor, ofta tjejer. Så oerhört onödigt mycket energi som går åt. Tror inte ni förstår hur mycket., tror inte ni tänker på det seriöst. Ni förstår inte hur mycket energi som lagras för dom som är avensjuka och ni som blir ner trycka mår sjukt dåligt.
En ruskig ond cirkel

Ett tips, tänk så här.. varje gång någon väljer att säga något dumt om dig eller eller om dig till någon annan, ger dig en konstig blick, ringer dig och säger någonting dumt osv osv det kan vara i vilket fall som helst. Så lägger de personer ner energi på dig, det är en stor del av deras energi!!!

 Tror ni att vi människor väljer att lägga ner tid på dåliga/tråkiga/fula personer? Nejnejnej man lägger ner energi på personer som man är avensjuka på. Avensjuka innebär någonting som man själv skulle vilja ha, eller hur man skulle vilja se ut osv.
Tänk att den som väljer att lägga ner en stor del av sin tid på dig? Av allting annat i världen som denna person kan välja att lägga sin tid på... Damn.. då måste du som blir nertryck vara riktigt snygg/ riktigt duktig eller någonting annat. Förstår ni? :)
Ta det som positivt, dom vill vara som du ;) KramkramJW

Så var er själva och vänd på avensjukan, avensjuka kan alltså vara bra för en själv också. Dock så ska man inte leta efter avensjuka. Men jag mår riktigt bra av sånt nu eftersom jag vet hur jag ska hantera det. 
Jag är bäst ;)

2 kommentarer: