söndag 25 augusti 2013

Fantastisk tävlingshelg

Hej
Då var min favorit tävling för detta år slut. Både jag och Cupido gjorde bra ifrån oss i helgen...wow vilken tävlings helg alltså!! Tävlade lördag och söndag då jag jobbade på fredagen.
Nu slänger jag in ett snabbt inlägg hur det går. Frågestunden hann jag inte med ikväll då jag har sovit inför nattjobbet. Men hälften av frågorna är svarade på så kika in imorgon så kommer de publiceras då.

Nu är det jobb som gäller, sov gott allihopa. Min iphone (mammas gamla gamla jag lånade) har nu gått sönder. Den lever men det som gör att man ser allting på skärmen är sönder så man ser ingenting men den låter ringer och plingar om sms. Så vet ni. Nu till lite reslutat efter helgen.
Vi hörs KramkramJW
__________

Lördag 1m: 
Gick alldeles fort, hittade ingen rytm och fick bakslag. Hoppade ifrån jätte långt på vissa och kom nära på vissa hinder. Fick en rivning i denna klass tror jag. Var lite onöjd över min egna insats i denna klass. 
Det som var kul och intressant ändå var inställningen på Cupido. Den ändrades aldrig hur vi än kom mot hindret, Hans ständiga fråga till mig var alltid "Vart ska vi nu?!?! "Vilket hinder ska jag ta?!" Det var en otroligt skön känsla och han har hjärnan på rätt ställe.

Söndag Första Klassen 105cm: Haha till att börja med flög jag av på framhoppningen haha lite roligt för det behövs ibland. Kom mot oxern och kände att han skulle hoppa av långt ifrån och jag ville avstå och lära honom att hoppa nära istället så jag saktade av framför hindret, gav honom längre tyglar och tänkte svänga förbi hindret och huxflux så hoppade han över hindret stilla stående vilket jag inte förväntade mig så jag flög som en vante haha. Men det var som roligt (så kan jag säga eftersom de gick bra) för jag flyger inte av ofta. Det här året har det inte varit några avfallningar så första för i år wiiiehow! Idag hade jag bestämt mig, det skulle vara kontrollerat och jag skulle nästan satsa på tidsfel. Det gick verkligen bra, hittade en bra takt och rytm genom hela banan. Slutade med 8 fel i o,hoppningen då han inte riktigt lyfte på frambenen. Men super nöjd över rundan är jag. Han har en inställning som en riktigt bra tävlingshäst måste ha.

Söndag Andra Klassen 115cm: Den klockrenaste rundan på hela helgen. Det var en grym debut då jag ej tävlat högre än 100cm med Cupido. Jag var lite nervig, han svarade inte riktigt fram på framhoppningen. Lite seg och obrydd så min första tanke var ska jag hoppa några hinder och sedan utgå?... Men då vi kom in på banan vart han helt perfekt framme. Hoppade ut från banan utan tvek och inte ett dugg tittig. Bara tittade efter vart nästa hinder efter hinder var. Så skönt!!!!!
Mer tid på Cupido och han kommer nog bli en riktigt bra tävlingshäst tror jag.


4 kommentarer:

  1. Gud så duktig du är! Superfint ridet :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack Maja vad snäll du är, blir så glad :) Han behöver bara lite mer tid och rutin på sig :) Med Vänlig Hälsning Jennifer, Stall Strandgården

      Radera
  2. Snyggt ridet! han verkar vara en riktig fena :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sandra, ja han är verkligen lovande :D

      Radera