lördag 17 augusti 2013

Tränings helg

Hej alla grymma läsare, tack för att ni får mig så glad med en förvånad statistik genom att mer än 400 var in och läste igår. Kul när jag är intressant även fast jag är lite halv kass på att hinna uppdatera jämt ;)

Kommit hem från Erik Berggren träningen med totalt dygn sura kläder. Regnet bara öste ner men vad gör det?! Tur vi norrlänningar är hållbara och tål mycket haha.
Första dagen igår hade vi mest markarbete. Cupido var lat och ganska seg men gjorde det jag bad om och hoppade bra, hade svårt att hitta någon riktigt rythm genom hela passet och kom vi inte nära på hindrena så kom vi stort. Men var nöjd och lärde mig lite nya saker och fick lite tips hur jag skulle gå vidare därifrån jag är nu idag.

Andra dagen som var idag var han klockren. Pigg, framme, alert, och hittade alla avstånd. Höjde upp och hoppade en banan på några språng och äntligen kunde jag släppa höjdskräcken... som bortblåst. Det kommer de kommer! :) Imorgon ska han få en välförtjänt lång skritt och travtur.

Nu ska jag ut och hjälpa mor på gården. Ha det så bra, kramkramJW

Första dagen

Andra dagen

4 kommentarer:

  1. Gud vad fin din 6 åring är. Har sett er tävla och du rider honom så bra. Önskade jag var lika duktig som du. Mvh Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan
      Åh vad glad jag blir, tusen tack för den snälla kommentaren! Han är väldigt fin min C :) Mvh Jennifer

      Radera
  2. Men vad fin har blivit, bra flyt på banan! Ser jätte bra ut, vad roligt att se er.
    Stor kram till er alla <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh hej Lotta, kul att du skriver! Ja han är verkligen super fin och hans inställning till hinder och tävlingar är oslagbar. Du ska bara se tävlings filmerna från i helgen då jag debuterade 115cm + att det var ett derby då man ska hoppa ut från banan. Jag kommer lägga ut de ikväll.

      Jag är så fantastiskt nöjd över mitt hästköp och så glad att jag lagt ner pengar och tid på honom. Tusen tack för det lotta! Med Vänliga Hälsningar Jennifer, Stall Strandgården

      Radera