tisdag 1 oktober 2013

Facebook vs Ask

Godmorgon, just käkat frukost och lagt kameran på laddning så nu kan ni förvänta er uppdatering!
-

Måste bara få lägga ur mig en massa sur skit. Jag förstår inte varför man har det där Ask saken. Helt okej att liksom fråga normala frågor men det finns ju ingen på jorden som gör det.
Man är anonym man frågar personliga saker och saker som andra folk ska ge fan i, man lägger ut onödig information på internet som kan uppfatttas helt fel. Många blir dessutom mobbade på den sidan och det är inte okej!!!! Det är fan inte okej, inte någonstanns.
Skapade sidan och kikade runt lite men tog bort min användare lika fort som jag skapade den i stort sätt. Nej ursch, förstår inte meningen med sidan.

Men hur bra är egentligen facebook då? Tycker det är lite synd att vissa tjejer hela tiden tänker på hur många likes man får på en bild eller annat och man dessutom jämnför sig med andra, "Åh nej fan jag fick inte mer likes än henne... då är jag inte lika fin som henne".

Tro mig jag vet hur det kan kännas för jag ska vara ärlig ibland tänkte jag så förut, och liksom guuud vad viktigt att man la ut bilder som folk ville se osv. Men nu skiter jag fullständigt i vad folk tycker om mig och jag skiter i vad folk tycker om vad jag lägger ut. Det är min sida och det är jag som bestämmer vad som visas där. Men jag lägger aldrig ut någonting som man inte ska men ändå.

Kom igen tjejer, släpp gilla tankarna och tänk på livet istället, det riktiga livet alltså. Ni är ju så mycket viktigare för personer som bryr sig om er än de personerna som gillar era bilder! Skit i facebook livet, det är bara någon knepig internet sida som någon snubbe tjänar pengar på...

Nu ska jag ut på en prommenad med Tornado och Diana i det andra stallet! :) Be right back.

4 kommentarer:

  1. bra skrivet om fb, den enda personens "likeande" som spelar roll är ju egentligen sitt eget! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, man ska hålla reda på sig själv. Det är inte okej att inte uppför sig men man kan inte ställa hela jorden till rätta tyvärr. Därför kan är det ju viktigt att man gör rätt själv. Med vänlig hälsning Jennifer.

      Radera