onsdag 26 februari 2014

Ärlighet varar längst

Gokväll, hoppas ni där ute är sugna på att läsa för jag är väldigt skrivsugen!!
Det har slagit mig flera kvällar i rad varför jag egentligen har den här bloggen. För att försöka bevisa något för andra människor? För att vilja bli känd? För buissnes? I tron om att vilja lära mig mera om hästar/livet? (När man kan gå tillbaka och läsa om saker och reflektera) För att lära känna mig själv mer?  Ja.. alla möjliga olika anledningar kom upp i mitt huvud.  Men jag har funderat och funderat tills jag blivit alldeles galen.
Först började jag tänka... sen slog det mig att ju mer minutrarna gick desto mer arg blev jag då jag inte ärligt kunde komma på en bra anledning.. jag är mindre bra på att uttrycka mig om mina åsikter, känslor osv. Ett exempel är att jag är som en rätt stängd dagbok med dubbla lås på ungefär. På en blogg brukar människor ofta öppna sig skriva om deras liv fullt ut olika åsikter osv men jag skriver mest vad som händer i mitt liv och inte så mycket om vad jag tycker om saker.
Jag kom iaf fram till att jag startade min blogg för att jag tyckte om att skriva av mig. Har aldrig varit en tjej som varit särskillt duktig i svenska så jag ville ha en blogg där jag kunde skriva av mig i vilka nutid/dåtids former jag ville och där har det sedan fortsatt haha....
Vad ville jag säga med detta då? Ja ni, man måste inte alltid veta vad man ger sig på, ibland kan det vara bra att bara göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar