tisdag 25 februari 2014

Lärorik dag

Hej, äntligen kväll så att man kan krypa under täcket med min omtycka, smidiga samsung ipad!!

Förstår att många är nyfikna på hur det gick idag. För er som inte vet så kollar Roine upp sina hästar emellanåt med en väldigt duktig veterinär som kommer ut. Han fick kolla på Cupido idag också. Väldigt intressant, ni vet Cupido har haft lite svårt för att muskla sig.. Muskler är ganska viktigt för att en kropp ska hålla.

Började med att longera i trav i båda varven, stannade upp för att John skulle känna lite på honom och longera lite mer osv. Efter det gick vi upp i stallet och han klämde och kände lite innan han kom fram till att Cupido har förmodligen gjort sig illa i en muskel i bakdelen för länge sen, halkat och isf då sträckt sig ordentligt.  Så det förklarar en del saker. Så nu har Cupido fått lite skön behandling och ska skrittas i 5 dagar, sen travas mjukt, lång och låg i 2 veckor sen kör vi på som vanligt :)

Det känns både bra och dåligt, aldrig kul när en planerad tävlingssäsong inte riktigt blir som planerat men faktum är att för mig är det inte det viktigaste. Jag vill inte bli bäst i Sverige eller bli den där nya Malin Baryard så för mig spelar placeringar, tävlingar ingen större roll i denna situation, absolut kan det vara oförglömligt roligt att tävla, bli placerad och komma långt osv men jag sätter aldrig det framför hästens hälsa och våran kommunikation till varandra.

Jag kämpar mycket hellre på med min fina Cupido och ger honom tid och chans att utvecklas och nu muskla på sig och tävla mycket låga klasser för att musklerna ska hänga med. Han är min bästa vän och han gör så mycket för mig. Han är så speciell.
Han är pigg, han är känslig, han är svår men han är roligaste hästen jag haft. Jag gillar honom starkt och jag tror mycket på honom, stallets nya stjärna alltså!!!  Tack för mig för ikväll.

1 kommentar:

  1. Trevlig häst, och snyggt täcke har nämligen ett likadant! ;) kram

    SvaraRadera