torsdag 13 mars 2014

Gårdagen ägde

Mornmorn, klarade A testet idag, yeeees!! Fick en poäng under godkänd nio gånger på raken haha. Bara B, C, D och F testet kvar innan halkbanan ska bokas. Nu åker jag hem med bussen till mina underbaringar hemma.

Förresten så tror jag att ja dör här och nu... Att få vara med om sin första egna unghäst från födsel och får gå igenom allt mellan a-ö är obeskrivligt roligt, jobbigt, förjävligt vissa dagar, klurigt men samtidigt en rejäl wow upplevelse, att lära den med all egen kunskap man fått på vägen och att ansvaret lite ligger på en själv hur den blir är helt fantastiskt.

Min fina fyraåriga Tornado gick i alla gångarter på sin uteritt igår, stannade och backade, gjorde galoppombyten, mötte full trafik(lastbilar, bilar, en buss, två mopeder och en "bredlast" lastbil), flygande påsar i diket mm. Utan en enda reaktion, tack vare att han är så trygg med mig och att jag gick med honom i trafiken tillsammans med hans mor när han var väldigt liten så är han så lugn i trafiken. Det lilla har verkligen gjort en hel del. Ni ska bara veta hur bra han kan bl i framtiden...ojoj!!

Gaahh vad jag tycker om mina fina två hästar, gör allt jag kan för att dom ska må så perfekt som möjjligt och prestera så bra dom kan.

Målet med Tornado det här året är att tävla 1m, shiihow så roligt. När han kommer igång har jag två hästar i tävling wiiie. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar