onsdag 12 mars 2014

Wooow bra jobbat svt !

Fick en helt sjuk känsla igår när jag red Tornado. Han gick såååååå jädra bra. Alla gångarter satt som handen i hansken shiihooow.  Även Gunnar gick super igår, inte för att jag kräver så mycket utav honom nu, bara låg och avslappnade trava omkring lite, men ändå! Nästa vecka börjar jag rida och hoppträna som vanligt med han.

Såg det nya programmet igår, Elitryttarna programmet.  Åh gud vad jag både skratta, lipa, och alla känslor kom upp på en gång. Gud så bra det var, det är nyttigt att kunna se att os ryttare och kan få problem/bli ledsen osv. Dom är också vanliga människor med känslor och dom kämpar vidare med sina motgångar trots allt.

Sen är det jädrigt roligt att se bakom kulliserna och allt slit och jobb som krävs. Det är ingen dans på rosor att varken jobba som hästskötare eller driva en gård sådär som ex Zettermans och Fredricsson gör. Men dom gör de för att dom brinner för ridsporten!
Det är skönt att påminna sig själv att om man vill komma någonstanns med de man gör måste man kämpa och aldrig ge upp. Jag tror man ska se varje motgång som ännu en öppnad dörr som tar dig närmare för att lyckas ännu mer.  Längtar redan tills nästa veckas avsnitt!

Nu: plugga körtkort..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar