söndag 13 april 2014

Resultatet av sista tävlingsdagen

Har inte haft tiden till att hänga med i bloggen då jag var funktionär hela går kvällen och kom hem vid ca 23.00 och var dö trött.
Wow alltså...! Ni anar inte hur bra tävlingen avslutades. Men vi tar det först från början!

Första klassen på lördagen var 110. Den gick hyfsat fram till 5a och 5b där det blev ett missförstånd och Gunnar hoppade lite väl långt innan och vi hamnade liksom mitt i hinder nr ett så att det flög bommar överallt och ändå tog han b hindret. Duktiga Gunnar!!! Så hoppade 2 språng till sen utgick jag för att jag tyckte vi hade gjort vårt liksom.
Tycker verkligen totalfel bedömningen är urkass. Omhoppning är väl till för när man blir felfri i grunden så går man vidare och har chans till placering liksom. Tyckte bara det kändes onödigt att slösa språng och göra han trött inför nästa klass.

Andra klassen var debut 120 och fysatan vilket flyt vi hade. Nervös som ett as var jag. Innan klassen hade jag mest ont i magen och ville bara ha det gjort.
Självklart slog jag ett samtal till världens bästa Roine. Han peppade och fick mig att tänka om och jag gick in med en ruskigt bra känsla även om jag nog var lite nervös också. Framhoppningen gick skit bra, klockren rakt igenom var vi.

Dags att gå in på banan.. gå runt och vänta på att det ska bli min tur att leverera och har roligt.
Vi levererade så bra, så bra att vi hade 0 fel på hinder. Slutade på totalt 5 fel, 4 för att jag la en volt, och 1 fel för tidsfel. MEN FAN SÅ BRA DET GICK. Helt fantastisk... o fel på hinder. Wow vilken häst jag har!!

Nu är han dyr min fina Gunnar. Han ska stanna kvar hos mig många år till. ;)

Super tack för bilderna, de är fotade av Carolina Strömgren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar