fredag 11 april 2014

Tävlingsdag nr 1

Finner inga ord. Hur ska jag någonsin kunna förklara med ord hur bra min Gunnar är. En makalös fighter är vad vi är tillsammans.

Att känna den rädslan som dyker upp ibland när jag ska tävla är inte roligt och den känslan plus mina tankar, som kan sväva åt fel håll ibland, är inte lätta att hantera. Jag lovar ni ska bara veta. But today i did it, i made it, jag klarade det idag utan dåliga tankar och annat!!!

Måste säga att det är ändå skönt att hoppa norrländska banor. Sååå mycket lättare än banor nere i Skåne och Östergötland hehe.

Första klassen 1m, gick bra. Lite väl taggad men fixade det bra och var smidig, lyssnade kanon men var lite pigg så vi rev sista i omhoppningen. Jävligt synd då en fin andra plats hade väntat men jag klagar absolut inte.

Andra klassen 110cm, gick toppen. Ett klantigt pet på första hindret. Lite obalans, lite dåligt fokus från Gunnars sida men vi ordnade upp det och fick riktigt fina språng resten av banan. Kunde inte fått en bättre känsla inför morgondagen. Då väntas 110 och 120. Spännande!!

Hoppas ni håller alla tummar och tår för oss imorgon, Gunnar fick en välförtjänad dusch och mycket mys efter klasserna var slut. Allting är smörjt och fixat inför imorn. Känner att jag inte får glömma att klappa mig på axeln!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar