måndag 19 maj 2014

Nu gäller det

Hej där ute i världen!

Är det inte härligt med en ny vecka?? Måndagar i ett nötskal? Jag måste erkänna att jag av en orsak gillar måndagar.
Det är att det blir en ny vecka och man kan lägga föregående vecka bakom sig. Så skönt. Nya tag och nya saker att fokusera på.

Jag hoppas att ni där ute kan starta den här veckan med att vara mer positiv och bara i allmänhet var mer glad mot alla människor. För det är väl ingen nyhet att när man ler mot någon man inte känner eller någon gör det tillbaka så blir man glad. Ett litet hej kan göra någon väldigt glad. Det kan rädda någons dag.

Jag var själv med om en otroligt rolig sak idag som blev ett bra exempel. Jag och en okänd människa brukar lyckas åka samma buss hem väldigt ofta. Vi stirrar alltid på varandra och båda tänker nog "du tror att du är bäst vavava". Nej men ni förstår. Arga stirrande blickar, jag gör det utan att jag tänker på det. Varför är vi människor gjorda för att dömma andra. Varför fick vi den egenskapen för? Bara taskigt ju.

Exemplet var iaf att jag kom förtidigt till en affär imorse och dom hade inte hunnit öppna. Står där själv och väntar när det plötsligt kommer någon, äntligen öppnar det tänke jag. Nej då var det denna okända människa. Haha det måste vara ett skämt?!??!!?!

Det var tyst i några minuter sen frågar tjejen vad klockan var och jag svarade. Vi fortsätter sen prata och till min förvåning märker jag att den här tjejen är ju riktigt trevlig. Wow vilken tjej!!! Jag vet ju hur glad jag är som människa och det var den okända människan oxå.

Tänk så lustigt det kan vara! Så please tänk om vi kunde sluta dömma människor. De kan vara helt annorlunda än vad våran hjärna fått för uppfattning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar