fredag 18 december 2009

Fredags myspys!

Lissan som stod och solade i hagen hos carro! Dudde today innan träningen! :)
Lite ful bild men hästen är otroligt fin, Maya Ray! :)

Idag fick jag rida Carolinas tävlingshäst Maya Ray och hon var otroligt fin, jätte lätt för skänkel och lyssnar otroligt bra. Det var somatt rida världens dröm häst. Hon känns som en liten stor häst när man rider henne men hon är rätt stor ändå! :) Vi red in vid moravägen och sedan följde vi en åker och travade lite och tog någon galopp. Maya var otroligt lätt att rida, helt okompliserad. DEt var iaf skit kul, efter det gjorde vi allt klart med hästarna och käkade lunch, sen gick vi ut och gjorde allt klart i stallet sen tog jag lissan och satte på alla skydden och sen skrittade jag hem :)
Sen senare ikv var det stöcke träning, Animo och Lissan skulle tränas men Animos mini sår var infekterat och benet hade svullit lite så vi lindade båda fram också fick han gå ut. Så Dudde fick hoppa in som reserv vilket han tyckte om! Båda hästarna gick bra ikv.
-
Dudde gick jätte bra hela träningen, vi fick 2 stopp från början och det var bra att jag fick dom stoppen för då fick jag veta en till jätte viktigt sak som jag måste tänka på när jag rider Dudde. Att inte luta mig framåt och att jag ska hålla stöd i tygeln. När jag då gjorde det gick Dudde som en dans och fick en otroligt hoppbjudning framåt!!!! Direkt jag föll fram i sitsen blev Dudde lite osäker och stannade. Så nu kommer jag verkligen få lära mig att inte luta framåt som jag haft problem med att veta hur jag ska få bort det. Men nu när jag bara måste luta mig bakåt måste jag juh bara läramig det! SUPER! Hoppade sedan en banan på ungefär 70-80cm helt felfritt.
Lissan gick bra men kändes sådär, det kändes att hon liksom inte tog tag i jobbet utan mera tyckte det var roligt att hoppa.(för det har inte gjort på ett tag) Men det ändes ändå så väldigt kontrollerat! :)
Sen blev det väldigt mysigt hemma ikv för kjella har fixat massa chips,dipp & cola och mamma har hyrt filmen Män som hatar kvinnor :) Så det ska vi se! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar