torsdag 17 december 2009

Prao hos Carolina Määttä!!

Joppe till vänster och lilla söta Tilda till höger! :)
Joppe funderar på vad ja håller på me..

Dagen började med att jag gick upp, åt en ganska ordentlig frukost och packade ner min lunch (1 äpple,1 banan och 2st lussebullar) i väskan och sen skjussade pappa mig till Carro i Brån som jag skulle praoa hos i 2 dagar nu. Ska bli jätte skoj! :) När jag var hemma hos morsan gjorde jag i ordning Lissan med reflex täcke osv. Jag red barbacka eftersom att jag inte har någonstanns att lägga alla saker och det räcker med att jag har ganska mycket skydd. Så för att slippa släpa på så mycket in i stallet så red jag barbacka idag! :)

När jag sedan kom till Carro plockade jag av Lissan alla skydd och reflexer och sedan fick jag låna en hage att ställa hon i. Hjälpte sen till att sätta på hästarna täcke, släppa ut hästarna, mocka åt hästarna, fylla nytt vatten, sopa, LUNCH FÖR MIG, ta in hästen/hästarna som skulle ridas..Jag skulle rida Jolly idag! :), rida ut (Vilket gick jätte bra, Jolly skötte sig mycket bra och hon var MYCKET duktigare än vad jag trodde. Hon var enormt fin!! Vi red runt i Brån och jag testade skritta, trava, galoppera, skänkelvikning osv.) och sen släppa ut dom i hagen igen, ge hästarna lunch hö, spänna fast unghästarna, ge dom mat, fylla nytt vatten, packa hö säckar tills kvällen och sedan mocka lite skit som hästarna hade skitit när vi tog in dom för att rida. Efter det lägga mat i krubborna och sen var jag klar för att ta in Lissan och sätta på alla skydden och börja dra mig hemmåt. Jag har säkert glömt något som jag fick göra, men jag har iaf försökt komma ihåg allt med mitt minne :p hihih! Shiiiiit asso vilket dåligt minne jag har..
jaja, jag tyckte det var jätte mysigt och roligt att praoa hos carro! Dels att jag känner carro och dels att det är nära och inte måste bo borta osv. Men självklart saknar jag att få vara och hjälpa till hos Louise Haaga AB som har varit det bästa stället jag någonsinn praoat på!! Den resan och upplevelsen glömmer jag aldrig! Avalon, Acacio, Quin, Normie och alla dom andra hästarna! :) Louise, Karin, Natalie, Max och dom andra trevliga människorna där nere.

På kvällen var det Buster träning som gällde. Hade Animo och Ulla.Vi gjorde mycket bra övningar ikv. Hoppning på böjt spår och sen hoppade vi en tre kombination med bommar emellan där vi tränade sitsen.
ANIMO gick riktigt bra, han var rätt seg idag för min skänkel i början men efter några minuter blev han genast mycket piggare när vi började hoppa! :) Fast han var ändå idag lite så att när jag inte drev dog han av lite grann.
ULLA gick sådär, fast det kändes som att jag gav upp lite efter ett tag för jag vet inte vad jag har gjort men jag har blivit svullen och har jätte ont i 1 finger på höger handen. Hon har ganska stel i vänster hållet och det kändes som att jag skulle bryta nacken av henne när Buster sa att jag skulle ställa henne inåt. Men det ska jag jobba på mycket hemma, hon är ju som inte så mycket riden heller. Men mot slutet släppte det mer och mer men fingret blev aldrig bra.. KramkramJW

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar