lördag 2 januari 2010

Fredaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag! :)


Ulla e nyklippt!

Idag kom provridarna hit igen och det var mycket trevligt!! :) Pia red Animo och Michell red Dudde. Jag tycker att dom passar bäst så eftersom att Pia är kortare än Michell och Animo är mindre än Dudde, och jag tror att jag gjorde ganska bra val! :) Jag tror verkligen att dom här tjejerna kommer få det kul med varandra! Idag gick det bra för dom, Pia fick vara lite hård med att få Animo framåt, och Michell fick fortsätta jobba med Duddes takt och huvud. Jag tycker att Michell rider Dudde väldigt bra måste jag säga! :) Jag red Ulla samtidigt som dom red och hon var otroligt mjuk och fin efter dom här dagarna då jag har jobbat med Buster-övningarna. SUPER fin var hon. Hon tycker det är ganska jobbigt att flytta ordentligt mycket men då jag bara begär ganska mycket så går det bra. Så det ska jag jobb mer med så kanske det går ännu bättre på Buster träningarna också!! :)
Sen idag longerade Mamma Cheyenne och det gick väl bra! :) Läs mer exakta detaljer på Strandgårdens-bloggen http://strandgarden.dinstudio.se/diary_4_157.html
Sedan longerade hon Lissan också och det gick jätte bra i början, Lissan hade väl kunat ställa sig ännu mer i högra varvet nu. Imorgon ska jag få sitta upp på henne medans hon longerar och se om det blir någon förändring eller.. Läs mer exakta detaljer hure gick på http://strandgarden.dinstudio.se/diary_4_157.html
Klippte manen på Ulla idag också, Jag tycker att resultatet blev jätte bra! Rakt, kort och fint!
Förresten är jag jätte tagg på Hippos tävlinar 27-28Februari!!!!!!!!!! Jag har ställt upp ett hinder hemma som bara stå på ridbanan och är SVINIT HÖGT bara för att jag ska tycka att hinderna jag tävlar är så lågt!! :) Börjar faktiskt kunna kolla på hinder och funder hur jag skulle kunna ta mig över. Förut kunde jag inte ens förstå att man kunde hoppa så högt med ponny!!
Och ikv åt vi en otroligt god middag från nya matkokboken!! :) Natti natti kramkramJW

1 kommentar:

  1. Va sööt Ulla vart ;*
    Jag har typ inget att göra nu när Mazing är halt! :( Jag fattar inte vad jag gjorde på dagarna innan jag börja rida henne ;) Du får höra av dig när hon blir bättre, jag hörde att svullnaden hade gått ner och att såret nästan läkt!!!!! Jag far ju till härnösand imorn men jag kommer tillbaks så fort hon är frisk =)
    Kram Linna ^^

    SvaraRadera