lördag 2 januari 2010

Rubrik????


Idag var jag med och kollade när Mamma longerade Cheyenne. Hon började longera gick bra, sen hoppade jag upp och hjälpte till att trycka ut henne och började kräva lite av Cheyenne och i början gick det jätte bra!! Sen efter ett tag vart Cheyenne typ trött och sur och började lätt uppåt så jag hoppade direkt av och tur var väl det för bara varvet efter stegrade hon och protesterade och hon fick gå omkull några gånger tills hon förstod igen att det är vi som bestämmer. Medans Mamma longerade Cheyenne så gick jag med Lissan för att hon skulle hinna bli varm i kroppen innan hon longeras så slipper mamma ägna tid åt att skritta fram hon och dels för att vinna tid.
Så var det Lissans tur att bli longerad. Mamma började bara med att longera henne osv, efter ett tag fick jag sitta upp och direkt hon får någon på hästryggen blir hon så stressad och sådär pigg som hon är. Men det gick hyvvsat, När det går dåligt säger man nog lite för mkt..mamma tänkte: Varför köpte vi henne????????
Men jag tänker såhär; Tänk så oerhört mycket jag fått lära mig av Lissan...det handlar ju som inte alltid om att vinna allt och bli bäst utan att kunna lära sig så mycket som möjjligt tycker jag!! :) (försöker tänka positivt ;-) )
Red Animo idag medans Mamma red Ulla och Pernilla var här och red Corran på ridbanan. Animo var fin som vanligt idag. Värmde först upp i kanske 15minuter, sedan började jag jobba lite med ett hinder som stod på ridbanan. Rullade på en volt och hoppade hindret tills jag fått igenom det jag ville. Det var 2 saker jag tränade.
Att Animo skulle hoppa upp sig och få jobba lite med bakdelen(försöka komma så nära hindret som möjligt. För då måste han verkligen ta i med bakdelen. Räcket, alltså hindret, var ej högre än 70cm. Han tyckte det var ganska jobbigt eftersom att Animo gärna hoppar av långt i från och gör det lätt för sig men det blir inte så lätt i längden när det blir upp mot 110-130... Han lyssande hur fint som helst på det! Behövdes inte mer än 3-4 ggr för lilla smarta, gosiga, söta, snygga, eliganta Animo att hoppa nära och högt över för än han gjorde rätt hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar