söndag 3 januari 2010

"Ohyes!!, know more training today...!!

Världens gulligaste Animo

Jahapp änuu en ledig dag!!! tyävrr bara exakta 7dagar kvar tills allvaret sätter igång...

Förresten måste jag säga en sak.. På våran ridbana har vi satt upp ett hög hinder för att jag ska vänja in mig vid att den höjden inte är så högt så när jag sedan kommer på tävlingar så ska inte höjden vara något problem för mig pskykist! Hindret är ungefär 150-160cm högt. Så nu när jag ser ett hinder på 110cm tycker jag inte alls att det är högt! En sån UNDERBAR känsla!! :)
Idag red jag Animo runt berget och galopperade från det att jag kom in på Morvägen tills dess att jag kom ut på stor vägen. Ganska långt är det men då fick han rulla på i en något framåt galopp, typ tävlingsgalopp och bara hitta rythm ett tag. Han var ganska trött då jag kom fram till vägen. Sedan skrittade jag hela uppförsbacken på asfaltsvägen som nu mera är en snöväg över berget(i ca 10min). Det var bara en uppförsbacke som var så lång sen när jag var på toppen av berget var det bara 45minuters väg hemmåt. Så tåg hoppade jag av och gick en bit hem eftersom att han först hade fått galoppera LÄNGE och sen var det uppförsbacke ett BRA tag så då hoppade jag av honom så han skulle få pusta hela kroppen ett tag. När vi äntligen var hemma såg man hur lycklig ha var som att "Ohyes!!, know more training today....!!".
Sen så blev det att ta det lugnt och käka lunch. kramkramJW

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar