fredag 2 april 2010

LÖSHOPPNING

Idag for vi in till vännäs ridhus och skulle löshoppa Animo & Dudde. Dom var så duktiga båda två. Dudde tyckte det var lite konstigt och han skulle som kolla på hinderna medans han hoppade över dom. Både har mycket fina tekniker i hoppning. Lägger in youtube länkar där filmerna finns. Glöm inte att komentera sånt som jag skriver. Det är så vansinnit tråkigt att bara skriva inlägg efter inlägg utan att någon ens komenterar! KOMENTERA MERA! :)___________________________
Animo: Eftersom att det var första gången vi löshoppade så och Animo var så himmla duktig och fin så höjde vi inte upp så jäkla mycket. Vi hoppade 130 medmig på ryggen.
Men vid löshoppning måste allting stämma och vi är inte säkra på om avståndet var bra osv.
Men han hoppade super fint!
FILM --> http://www.youtube.com/user/strandgarden#p/a/u/0/voP2P7Tbpv4

Dudde: Han tyckte det här med löshopning var lite konstigt? Hihih. Han hoppade otroligt högt och fint och han hoppade mycket med ryggen vilket är mycket bra! Duddes språngkurva är riktigt bra!! Han kommer bli en mycket fin hopphäst tror jag. Väldigt väldigt fin.
Hoppade inte högre än 1m med Dudde eftersom att han är rätt så orutinerad så jag vill inte höja upp för fort utan låta honom fia grunderna riktigt bra först. :) Han tyckte det var super kul iaf! Bockade och mycket mer hann han med innan hinderna! :)
FILM --> http://www.youtube.com/watch?v=r3OLjwP9Pe4



Jag blev super sugen på att hoppa så jag hoppade upp på Animo, vi bara flög över hindrena! Super härligt!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar