måndag 5 april 2010

måndag-utan-skola!

Idag kom linna och red här, annars så har jag städat lite mer på mitt rum och sedan har det inte hänt så mycket. Alldeles nyss så såg vi film på tv 4 och käkade lite chips,dipp och nyss kom söt mamma förbi med glass till mig!!! Mysigt värre! Ska gå och ta in Animo sen ska jag nog gå och hoppa isäng! kramkram
__________________________
Dudde: Tömkörde han idag eftersom att jag hoppade igår så känndes det skönt om han bara skulle få jogga och tömköras i kanske 1 timme. Gick bra i vänster varv men i höger varv var det desto svårare. Han liksom genade och jag visste inte hur jag skulle få ut han på volt spåret igen. Så mamma fick komma ut och hjälpa mig. Efter att vi hade tömkört honom klart så gnuggade jag in linement på benen och ryggen så att han skulle få det varmt och skönt och inte så mycket träningsverk dagen efter. Sedan lindade jag alla 4 benen och flätade svensen så att han fick vara snygg för en stund i den lilla hagen bredvid dom andra hästarna medans jag hade "lektion" för linna och sedan närvi red ut med Animo och Mazing :) Han tyckte det var så härligt att slippa bli retad av surtanten!! (Lissan).
Animo: Joggade lite på ridbanan och sedan for jag ut och skrittade tillsammans med mazing. Vi skrittade faktiskt ändå til brån
Mazing: Linna red mazing på ridbanan och jag hjälpte henne. Jag satt ut en bom,krysshinder,bom så mazing skulle få hoppa lite på böjt spår eftersom att hon var så stel i vänster sidan. Sedan så jobbade vi bommar som jag hade lagt ut så hon fick rider serpentiner. Efter att vi jobbad det var mazing rätt så slut och då red vi ut och skrittade ända till brån och tillbka. Det tog kanske 2timmmar atta skritta ut. Kändes att hästarna verkligen behövde det! :) Sen fick mazing gå ut i hagen utan täcke ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar