fredag 16 juli 2010

DÖDA FOLKET??????

Halloj halloj den-tomma-bloggen-utan-komentarer!! (KOMENTERA MERA!!!).
Nu är jag tillbaka från övik där jag varit ända tills idag! Gud vad roligt jag har haft det och otroligt många fina och nya kläder jag har fått ;p Därför har hästarna stått sedan dess. Dom fick en liten paus men jag tänker faktiskt inte sätta igång dom nå hårda pass för om 2dagar ska jag till piteå havsbad med pappa i 2veckor. Så därför känns det inte lönt att sätta igång dom eller vad säger det döda folket????? Det blir väl att sätta igång hårt sedan när jag kommer tillbaka hem. Efter jag hade ridit Dudde idag tog jag mopeden och for iväg och hade film och grillkväll med Anton,Isak,Sebbe,Amelia och Matte :) underbart var det!! kramkramJW
____________________
Dudde: Reds i ullas och fölets hage medans dom stod inne i stallet eftersom att det var så otroligt varmt så red jag inte så länge och utan sadel och schabrak för att undvika svetten. Det var rent utav varmt och svettäckel luft ute!!! Dudde var otrolig idag. Vilken super lugn ponniieee!!!!! Kunde galoppera på lätta tyglar,i form,barbacka och jobba honom på en volt i lugn och ro. Idag jobbade jag allmäna saker som är bra att kolla igenom med jämna mellanrum. Typ böjningar och saker som gör att hästen blir mjuk,lydig och följsam. Efter träningen tog jag en tom flaska som jag fyllde med iskallt vatten och sprutade ner hela Dudde så han vart kall och sval, varje ben fick han stå med en hink kallt vatten i typ 10min. Han stod helt stilla hela tiden och tyckte det var så enormt skönt!!!!
Lissan: Skrittades runt byn, pigg som vanligt!
Mazing: Linna red barbacka på mazing, vet inte direkt om hon jobade nånting..tror mest bara mazing fick röra på sig lite. Blev inte så mycket på jobbfronten utan mest på busfronten! Men mazing hade jätte kul och var mycket busig det syntes.
Ulla: --
BILDER FRÅN IDAG!
Fölet har börjat få tänder!! gullemannen! :)Dudde som stod så lugnt och fint i stallet, älskadevännen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar