söndag 29 augusti 2010

Asfalt=tummen upp för senor & ligament!

Vi skrittade en långtur idag till carro och tillbaka, vi tog ingen sadel eftersom att hästarna var blöta så vi satte på 1 fleecetäcke och sedan ett reflextäcket på det. Dudde frös jätte mycket när han kom i så innan vi for ut stod dom inne och värmde sig ett bra tag medans vi gjorde iordning i stallet. :) Idag blir det en ganska lugn kväll, ska fara in till vännäs och rida en ponny. Sedan hem och duscha och gå och lägga mig i tid annars missar jag bussen imorgon till skolan.
Ingen som har bilder på Jag och Dudde ifrån den senaste hopptävlingen i stöcke?? :)
_____________
Ulla: Skrittades,travades 10min.
Dudde: Travade och skrittade tillsamans med Linna. Jobbade Dudde med formen hela tiden och flyttade undan skänkel men jobbade inte super hårt idag eftersom att han gick i sandtaget igår så han lära ju ha lite grann träningsverk som kommer komma idag eller imorn så därför tog jag en längre skritttur efter asfaltsvägen. Det tränar senor och ligament väldigt bra nämligen och då är det ju praktiskt att träna sånt då man inte tränar annat!! :)
Lissan: Vilade idag.
Mazing: Linna skrittade ända till Carro med Mig&Dudde och Mazing tyckte det var riktigt skönt att få komma ut och röra på sig utan sadel och martingal. så hon kände sig alldeles fri!! hihihi älskade busponnieee.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar