lördag 18 september 2010

IM BACK!...TOTALY BACK!!! ;D

Hejsanhopsan jag är verkligen hur lycklig som helst nu! Finns ingen som är lyckligare än mig and that's it! Jag och Hurran passar verkligen hur bra som helst ihop och det känndes verkligen. Känns som att på väldigt kort tid har jag hittat många knappar på henne och vi snackar liksom exakt samma språk. SÅ GUDOMLIGT HÄRLIGT! Hela dagen idag har gått åt för tävling!
_________________
Dudde: Nu är det totalt klart och tydligt, jag är helt enkelt för lång för Dudde. Idag hann vi verkligen inte rida fram nå länge alls vilket ledde till att jag var så jäkla nervös och det känner han av på mig direkt. Tävlar han inte mer nu eftersom att jag är ALLDELES för lång nu och då kan det bara leda till att vi kmr gå omkull om jag lägger vikten fel i sadeln så nu tränar jag han bara hemma. :) I klassen LC hoppade jag hinder nr 1-2 felfritt sen kännde jag att det räckte för mig så jag räckte upp handen och utgick på egen begäran för det var så otroligt fina språng.
Hurran: Första klassen gick riktigt bra och andra gick bästbästbäst!! Tänk....helt sjukt vad jag inte tänkt på en sak. Har hitentills tävlat totalt tävlat 2 tävlingar (Vindeln och nu Skellefteå) med Hurran och alla 5 klasserna jag totalt ställt upp i har jag blivit placerad på. Två stycken 3:e placeringar,en 1:a placering, och en 4:e och en 5:e placering :) DET ÄR OTROLIGA RESULTAT FÖR ATT INTE KÄNNA HURRAN RIKTIGT ÄNN HELLER. Kan inte vara mer än SUPER DUPER LYCKLIG!!!!!!!!!! :d

Klass 1 LC: Lite segt tempo men jag tittade upp och handen var otroligt bra som ledde till en 4:e placering :))))) och gick vidare till omhoppningen eftersom att jag blev felfri. (Det var en bedömning A/1a, vilket betyder att om man är felfri i grunden går man vidare och får hoppa omhoppning lite senare!)

klass 2: LB;del 1 grunden- Gick otroligt mycket bra. Jag fick verkligen igång henne och helvete vilket bra tempo och rythm jag hade den här klassen. Handen var också bra men sitsen måste ja träna lite på. Att stå upp på Hurran fuknar toppen men när jag sitter ner måste ja räta på mig, just nu blir det ibland som en potatis säck som buster säger! :) Men om allt vore super har jag ju ingenting på träningar att göra! Så tränatränatränaträna på blir det för min del! :D

del 2 Omhoppningen- Jag kom in och resulatet just då låg till så här;
*Det var bara 3 felfria dponnysar till omhppningen(Jag, och 2till)
*Jag låg sist i startlistan, alltså låg jag väldigt bra till!!
*Dom 2 ekipagen före mig hade 8 och 4 fel.
För första gången på länge kunde jag verkligen koncentrera mig och verkligen när jag gick in på banan känndes det som o det bara var jag och Hurran på hela världsklotet. Verkligen en jätte skön känsla. Jag gick in för att verkligen göra en bra ritt, och det gjorde jag också. Så jävla nöjd har jag nog aldrig varit över en rätt och så mycket tror jag aldrig en rosett har betytt för mig. Jag vann klassen därför jag var..DEN ÄNDA FELFRIA. :)))))



http://strandgarden.dinstudio.se/text2_24.html - Dudde är till salu

1 kommentar: