tisdag 12 oktober 2010

RIDE,RIDE,RIDE MY HORSE

Hejsanhoppsan! Hopptränade i ridhuset idag. Egentligen är det ju Busterträning men han var bortrest så därför tränade jag själv. Jag och Mamma for dit med Dudde och Hurran + att jag hann rida Ulla före det så jag hann rätt mycket endå! Dudde tog vi med sen red en tjej han så han blev också konditionerad! Tackartackar! :)
VET NI ALLA LÄSARE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! äntligen äntligen har jag köpt ridstövlar!
Min vanliga stl är 38 men den satt så jäkla hårt att vi tog stl 40. När jag kom hem och prövade att gå i dom och pratade me olika personer som haft dom så började jag nog inse att det var 38 jag skulle ha så imorn kommer mamma hem med dom igen så får jag pröva och ta besluet.
Skulle dom inte vara så snygga som dom är skulle jag inte ens tveka på att kasta bort dom direkt!
_____________________
Ulla: Hann rida henne i hagen en snabbis medans mamma gjorde iordning hästarna för lastning. Travade, tog 2galopper och skrittade av :) Hon gick klockrent gumman min!
Guuuud så jag taggar att börja ta några skutt så småningom, men det är nog ett tag dit för jag vill lägga upp ordentligt så ulla verkligen ska komma bra tillbaka efter fölningen :)
Dudde: Han fick konditioneras ordentligt idag, bommar, små vatten hinder, lydnad och mycket mer. Jag tycker det såg väldigt bra ut!! Han fick alltså typ som ett markarbetes pass idag.
Hurran: Hoppade stutts, 5,25 a, och jobbade på 2 rättuppstående hinder som kom ur sväng.
Eftersom att kombinationen på tävlingen kom ur sväng och det var där jag tappade galoppen så ville jag bara ta igenom det idag och såklart så gick det klockrent när jag verkligen ville öva på det. Men aja,ska försöka öva det där offtare så det sitter i ryggmärjen även när jag blir nervös på t'vlingar! :) Super gumman hon är den bästa och vi ägde ut idag på träningen. Riktgit nöjd faktiskt, 5,25an låg på 130 dom sista gångerna. puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar