måndag 29 november 2010

Föreläsning med Birger Andersson - skador/säkerhet

Hejsan, jag var på en föreläsning för Birger Andersson, veterinären alltså. Kom nyss hem och klockan hann bli mer än halv 11 innan jag var hemma och jag har inte sovit BRA på jättelänge så ikväll fick både Ulla och Hurran vila men det gör dom inte ofta så det är lungt.
Föreläsningen var jättebra och jag lärde mig en del nya saker faktiskt, Riktigt riktigt intressant!
Ska försöka lära mig att känna Senor och Ligament, för nämligen kan man känna efter med jämna mellanrum så att det inte är något på gång i dom. Det måste ju vara otroligt viktigt att kunna!
Det var riktigt kul att jag fick lära mig så många nya saker, till vis del var det väldigt mycket trav inriktad men det var mycket om Allmänna skador och det var vädligt intressant!!
_________________


Hästarna får ju inte gå utanför spiltorna och Ulla i boxen. Så Jag filmade medans jag satte på Ulla Benskydden, FILM FRÅN STALLET.

2 kommentarer:

  1. Alltså är dom inte uppbundna??? Hur lyckas du få dom att stå still då :o
    å fölet oxå??? helt amazing!!

    SvaraRadera
  2. varför har du så lite spån i spiltorna?

    SvaraRadera