lördag 27 november 2010

LÖRDAG som i... L..ehh....KOMENTARDAGS ;D

Hejsan underbara läsare!
Idag har Hurran fått galoppera runt dalsjö tillsammans med Cheyenne i släp, gick toppen bra!
Det var ruskigt kallt ute så att jag drog på mig hela stalloverallen så då blev det betydligt varmare. Föliss är duktig och käkar sin medicin och allting går bra där! Ulla hann jag inte rida idag, vaknade ju på tok försent så därefter får man skylla sig själv.
Nu ikväll ska jag vara med Natali och Emelie.. polare i klassen och kan lova VARNING FÖR PARTY BRUDAR! :) Ska sova där på haga sen åker jag hem imorgon och då ska jag träna inför julshowen att rida i klänning på Hurran och ser hur det går...ska bli toppen kul! :)
Men ha det så bra, hinner inte skriva något mer nu eftersom att bussen går 19:45 till stan och klockan är 19:27 nu och ska klä på mig nå bättre kläder nu. kramkramJW
Tänkte svara på 3 komentarer! Dom kommer längre ner.
__________________
Ulla: vila
Hurran: Hon blev grymt svettig idag vid bakbenen! ETT TOPPEN TECKEN!
Galopperade i sakta galopp hela rundan runt idag. Så jag kanske låg och galopperade i samanlagt 25min. For runt daljsö och hade Cheyenne i ledtygel, så duktiga som dom är!
Som sagt hon blev svettige vilket var otroligt bra för nämligen så blir Hurran nästan aldrig svettig mellan bakbenen hur mycket jag än jobbar.
Hon är så duktig på att försöka låta bli att jobba, därför måste man sätta hon i arbete hela hela hela tiden. Men idag gick hon jätte fint, speciellt i slutet påväg hem då sänkte hon sig riktigt riktgit bra. Duktiga tjejen!


Camilla

"Måste säga att jag tycker att din häst börjar se riktigt bra ut i kroppen.
Du är duktig :) "
SVAR: Vad roligt att du tycker det, jag har jobbat stenhårt på det Hurran har problem med och hon går ju alla dagar i veckan och dom gånger Hurran VILAR så far jag ut och bara skrittar henne och jobbar med formen så jag tror nog hon går mycket mer nu än hon gjort förut. Men det är sant, hon har verkligen blivit riktigt fin ut i kroppen! :) Jag är jätte nöjd med resultatet jag fått med henne hittentills. Vi har ju ställt upp och hopptävlat och blivit placerade 7/8 klasser. Så jag är ju helt klart toppen nöjd! :) kramkramJW



Anonym
"Asså hur mkt rider du egentligen?? Asså hur många hästar per dag å så?"
SVAR: Det varierar ganska mycket eftersom att jag har ont om tid när jag kmr hem från skolan och sover jag för lite får jag väldigt lätt migrän. Men absolut 2hästar rider jag varje dag. Ulla och Hurran, och ibland blir det tom 3per dag då jag ibland rider till Mazing oxå. (Amazing Grace) Våran gamla rutinerade tävlingshopphäst. Hoppas du fick svar på din fråga annars är det bara att fråga på igen. Jag svara på dom flesta frågorna!


Mickizz
"Hej! Jag heter Mikaela och ägde Hurricane innan dess att hon såldes till ridskolan. Vad kul att det går så bra för er och att ni trivs ihop! Fortsätt kämpa på! Kram"
SVAR: åhhhhhhh så roligt att höra ifrån dig!!! Jag sökte nämnligen upp på resultat listan i förrgår och såg att du haft eller iallafall tävlat Hurran förut! Hur har det gått för er?
Det är bara roligt att höra hur hon har varit osv. Gud så roligt att höra av dig! Kan berätta att Hurran trivs jätte bra här! Hon går ute dygnet runt och hon rids varje dag och efter varje ridpass så stretchas hon och får linement om hon gått hårt. Hon är glad och pigg och en otroligt fin häst!

Det går otroligt bra frammåt och hon börjar får bra med muskler, vi sattsar på MSV nästa år och vi ser väl hur långt vi kmr!
Jag verkligen trivs oerhört bra med denna häst eftersom hon liknar min förra tävlingshäst så mycket! (Amazing Grace) Hade så ångest och ville inte sluta tävla den hästen eftersom jag trodde aldrig att det skulle gå att hitta ngn som hon igen...sen hittade jag Hurran och hon är så lik Mazing som det bara går att vara!! Riktigt riktgit roligt!! :)
Våran hemsida är: http://strandgarden.dinstuido.se/
Så vett du! Ha en bra dag // kramar från Hurrans ägare med familj! kramkramJW

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar