fredag 19 november 2010

Hoppträning för ERIK BERGGREN

Hejs just kommit hem från hoppträningen och jag håller på att kika på filmerna! Hurran skötte sig riktgit bra idag, jag har märkt hur otroligt lite bakbens muskler hon verkligen har.
Om man låter hon gå med cobra huvud och bara springa kan hon byta galopp och klara allting MEN det sliter ju på t.ex ryggen att dom blir fel muskelbyggda helt enkelt osv.
Nu när jag verkligen jobbar med hyvsat låg/normal form och att hon ska samla galoppen samt att komma nära hinderna så blir det mycket mycket jobbigare. Det syns eftersom hon ofta bara byter galopp fram men inte bak..det är därför hon inte orkar för det inte finns nå mke muskler i bakkärran! Men det är kul att ha nånting att jobba på, jag älskar att se skillnad!
Måste säga idag att jag fick en otroligt fin komentar av lilla söta Lalla som hon kallas, Alexandra som red sin nya jätte fina b-ponny. Hon frågade om min sadel var nyköpt? Hela min dag blev underbar tack för dig Lalla!! Den sadeln har vi haft sen vi hade Rakie, ca4-5år och hon tyckte den såg nyköpt ut! JIPPIIEEEEEEE :)
___________
Ulla: Hon fick vila idag eftersom att jag hade träning osv och att hinna äta mat och ändå gå och lägga sig inte allt för sent annars får jag ju migrän och då kanske hästarna får vila i en vecka så därför är jag noga med det.. Ulla har ändå gått sjukt bra och hon går så pass mycket i hagen så det blir nog bra!
Hurran: Hoppträning för Erik berggren, gick riktigt bra faktiskt! Man märker att det saknas muskler i bakkärran men det är bra och kul att ha något att jobba på! Finaste hurran gick faktiskt bra idag! Min finaste. Ska jobba mycket på övningarna vi gjorde idag hemma oxå!


BILDER FRÅN TRÄNINGEN


2 kommentarer:

  1. Såg dig från läktaren, såg jättebra ut

    SvaraRadera
  2. Ni är så jävla fina tsm!<3
    Måste fota er någon gång!<3

    SvaraRadera