måndag 15 november 2010

THE JESSICA TUR!

Hej, i skolan håller vi på med lerfigurer. Vi ska lära oss hur magar ser ut och jag och Natali ha valt hästmagar! Intressant att få veta hur sånna fungerar och ser ut.
Sedan åkte jag bussen hem och käkade lite snabbt innan jag gick ut och tog in alla hästar och satte vatten och hö till CheyenneochHurran-hagen så det var klartt! Sedan när Jessica kom så for vi ut och red! :) Härligthärligt! kramkramJW
_________
Ulla: stod och vilade, måste komma igång och rida henne ännu mera! :) Men dom passen jag rider henne är ganska hårda ändå, och då jag rider henne runt daljsö blir hon inte ens anfådd. Hon har en grym kondition tack vare att hon är så grymt välriden. Ulla är så väldigt roligt att rida för hon kan allt och gör allt man begär i vilken sekund som helst, tack vare att hon är så välriden. Lundstens har verkligen gjort ett bra jobb!!, och inte bara med Ulla utan alla deras andra hästar oxå.Älskar verkligen underbara människor som tänker på hästarna! Har ju förresten varit oc h praoat i Lundstens stall. S-U-P-E-R K-U-L säger jag bara! :) När jag var där fick jag rida en häst som heter Phi Phi som jag blev kär i! En helt underbar 4-åring. Vart tog alla pengarna vägen liksom????? :)
Hurran: Galopperade vanliga rundan runt dalsjö och lika mysigt som alltid var det. Hurran gick super och lyssnade mycket bra, red på helt långa hängande tyglar och hon höll sin galopp som jag sagt till henne, red barbacka på Hurran och hade cheyenne på släp.
Cheyenne: Tog med henne på släp men hon klarade detväldigt bra! Höll farten bättre än vad jag trodde.
Mazing: Jessica red Mazing eftersom att det var hennes riddag. Gick super och Mazing blir bara bättre och bättre i konditions väg! Så roligt att gumman nästa år blir hela 25år gammal.. Hur gammal kan en häst verkligen bli liksom?.. :)

BILDER FRÅN IDAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar