onsdag 15 december 2010

VETERINÄR BESÖK = BILLIG...eller?!?!?!?!?

Hejsanhoppsan, hemma från skolan idag eftersom att fölungen skulle till ATG idag igen, vet.. jag har sagt att jag inte tycker om ATG gillar vännäs klinik bättre men det väger olika ibland. Eftersom att en anställd på ATG som vi fick en gång, ska ej nämna vem detta var men som brämsade Animo och inte ens gav han tid att lugna sig bara för att det var bråttom på deras veterinär jobb?Ajabaja säger jag bara. Alla hästar är olika känsliga och det spelar ingen roll hur vild hästen är.. se till att få den på din sida dåe!!! Istället för att fuska, ursch jag hatar brämsar!
_________________
Hurran: Hon kommer få en blandad vecka med både lite vila och ridning. Sussi sa att det kan ibland vara smart att ställa av hästarna och inte låta dom gå till 100% jämt. Så Hurran ska få gå till 100% efter nyår. Eftersom att ponny tappar dubbelt så mindre än vad stora hästar gör.
Idag fick hon vila helt, men imorn ska båda ridas.
Ulla: Reds och jobbades med utanför ATG på en travbana i skogen. Otroligt bra underlag nu när det är snö utanpå osv. Galopperade henne ett helt varv runt travbanan och jobbade i lugn galopp och GISSA VAD. Inte ens flåsig, inte ens trött. Hon har helt klart en bra kondition när det gäller galopp på distans avstånd ;)
FÖRSTA TÄVLINGEN FÖR ULLA 2011 = MARS HOS UMEÅ RYTTAR FÖRENING

Jag är taggad till tusen!! Ska hoppa nånting mellan 1m-125 klasser och det känns super bra!




1:a bilden - Solljus och Ulla, tycker att bilden blev underbart vacker!
2:a bilden - Då jag var och red ut på Ulla idag på Umeåker!

2 kommentarer:

  1. Håller med dig... bremsar är inte så kul... men ibland måste man ju.. för hästens skull så den inte gör illa sig ännumer om man ska hålla på med ett sår eller nåt

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vill tipsa om en sida som är bra:

    www.veterinaren.nu

    Mvh,

    Carl

    SvaraRadera