onsdag 12 januari 2011

DAG 1, Presentera dig och din häst

Hejsan idag har det varit en tung dag, första skoldagen och det blev en otroligt tung och jobbig dag. Fick träffa Natalie som jag inte träffat på typ 3 veckor! Super duper kul! :)
Sen halkade hon flera 483884747482221118384 st gånger på isen/snön och vi garvade ihjäl oss, en jävligt skön början på dagen.
Allltså så en jobbigt dag idag men fick otroligt mycket skratt me BÄSTAemelie och BÄSTAnatta.
slutade sent idag i skolan (10över4) tog bussen hem, somnade i bussen och det var sjukt skönt!!!
Kom hem och gick in och åt och sedan gick jag direkt ut och red Hurran tillsammans med Cheyenne på släp och for och galopperade runt dalsjö. Gick mycket mycket bra!
_______
Hurran: Galopperade runt dalsjö, gick bra och var mycket lydig, glad,framåt och lyssnade bra.
Cheyenne: Hängde med på ledtygel efter Hurran och lite trött var Cheyenne efteråt men hon har börjat bli mycket bättre på att galoppera långsamare och mer samlad. Superduper gumman!

DAG 1, Presentera dig och din häst
Jag heter Jennifer Wassermann och är 16 år,alltså 94, och bor i Strand som ligger utanför vännäs med min familj, min mamma Mona och min mammas sambo Kjella och vi bor på en gård som vi döpt till Strandgården! Min riktiga pappa Peter L Wassermann bor just nu i Rödånäs mellan Umeå och Vindeln.
(1) Jag har bott och flyttat runt en hel del i mitt liv, föddes väst på stan i umeå.
(2) Sedan flyttade vi till Bullmark och bodde där från 1år tills jag var kanske kring 4,5-6år., där jag fick min första ponny som jag kommer berätta mer om sedan.
(3) Sedan skilldes mina föräldrar och Mamma flyttade till Strand där vi än bor idag och Pappa flyttade sedan till flurkmark och bodde där tills jag var ungefär 7-8 nånting?, sedan flyttade Pappa till Degernäs som ligger bredvid Stöcke.
(4) Sedan har nu pappa flyttat till Rödånäs mellan Umeå/Vindeln.

Jag går idag på Forslunda skola och läser Hästinriktning där, mycket intressant linje faktiskt!
Efter detta gymnasium så blir jag hästskötare, otroligt roligt jobb!
Trivs mycket bra i klassen, lärt känna många många nya och roligta vänner, vi har roligt i skolan. Sedan är Natta,Emelie

Jag gick ridkonfrimation på Hippo och det rekomenderar jag till ALLA på hela denna jord för gud så roligt det verkligen vara! Ville inte hem därifrån, alla kyrkbesök man gjorde innan är så grymt mycket världa!!!!!!! Bilden nedanför är från min konfimation då jag konfermeraders till häst!
Lissan var med mig på mitt läger så det var hon jag konfermerades med.


______________________________________________________

Här är min underbara D-ponny Apple Hurricane, hon kallas dock för Hurran.
Hon är 13 år och hoppat MSV med utan något som helst problem.
Har haft henne några månder, ett halvår ungefär och mycket har hänt på den tiden, då hon kom upplevde jag henne som att hon smet från jobbet vilket hon ej gör nu! Hon hade mycket cobra hals men den är nästan bort jobbad nu för tiden och hon hade delvis med lite muskler men nu är dom uppjobbade och jag jobbar hela tiden på att stärka skelett och sånna saker på mina hästar.
Har debuterat LB+5 än så länge på tävling men den 26-27feb debuterar jag LA på Hippos Regionala tävling. Mitt mål är endast at bli felfri och framför allt vara nöjd över ritten.


Mitt mål med denna underbara häst är att få tävla i nivå med Elit laget och få verkligen debutera MSV eftersom att jag aldrig MSV utan bara tränat.
Hurran känns som den perfekta hästen att göra det med för vi förstår varandra och vet varandras knappar hit och dit.

Hurran gillar att bli ompysslad i stallet och att få maaaaaat! Om jag ska beskriva Hurran med 3 ord skulle jag nog välja.... det är svårt att välja bara 3 ord men antar att det blir dom här 3 orden; EGEN VILJA, PERFEKT, ÄRLIG.

Det var vad jag kunde komma på just nu, frågor?.. så är det bara att komentera detta inlägg och fråga. Jag svarar på alla frågor. kramkramJW

1 kommentar:

  1. snygg tjej man får se där ju :) du verkar gilla att rida du:D haha // rasmus

    SvaraRadera