torsdag 13 januari 2011

DJUUUUP SNÖÖÖÖ...

Hejsan idag var det torsdag och gud vad dagen gått fort, började med skola sedan blev det att komma hem och red stor hästen Ulla och sedan gå ut och gå ut på en promenad med Fölis och bara allmänt vänja honom. Han fick pulsa lite i djup snö några pytte minuter och det va jätte jobbigt för honom! hihi.

Dag 2 - Min Första häst
Min allra första ponny hette Ebrell och han var 13år då jag fick honom av min farfar på en julafton då jag var 3-4år gammal. Denna häst har lärt mig otroligt mycket och gett mig en otroligt balans på hästryggen.
Han var med mig överallt, tom i sandlådan där jag byggde sandtorn upp efter benen på honom och han bara stod som ett ljus helt lungt, jag hoppade med honom över diken och jag ramlade av honom stup-i-ett hela tiden och hoppade upp igen sedan ramlade jag av och höll på sådär och där i från kommer nog min balans.
Vi hade honom tills nått år sedan då han fick flytta till en tjej som hade bliviti rädd för hästar , I Sundsvall. Han flyttade dit men dagen eller några dagar senare såldes Ebbe vidare men vi vet tyvärr ingenting om honom nu. Död eller levande? vet ej.

Det änds vi vet är att Ebbe helst av allt ville stanna här för det märktes i transporten till sundsvall. Tusen tusen tusen tusen tårar kom då Ebbe lämnade gården från oss.
Ifall lilla gubben nu är död så R.I.P Ebrell 1986
EBRELL ÄR PONNYN LÄNGST FRAM!
_____________
Ulla: Pulsade i djupsnö i mer än 30min, jag kan lova att det rann mellan bakbenen och slut var hon, hehe nu fick hon ta i och jobba! Bra jobbat gumman.
Hurran: Hurran får en vilodag nu idag, eftersom att det var väl senast jul hon fick vila? :)
Hon ska gå på Fredag och Lördag hoppträning för en ny tränare!! Mycket intressant ska det bli!
Ska rida hon imorn på lunchen i skolan och känna igenom henne osv..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar