fredag 25 februari 2011

2 DAGAR KVAR

Hejsanhopp! Äntligen äntligen äntligen är det inte långt kvar.. är det någon som kan gissa vad som snart kommer hända i helgen? hihihi tänkte dröja på svaret ett tag ;)
Det kommer bli himmla kul iaf och jag är inte ett dugg nervös, inte än iaf! HEHE

Förresten så hade jag tänkt sälja lite schabrak! För typ 30-50kr. Det är bra schabrak och snygga, 2st är Mountation Horses Schabrak som jag vunnit på tävlingar.
Säljer dom för att det är ponny stl och Ulla och Hurran behöver cob eller full.
Annnars hade jag aldrig i hela mitt liv sålt iväg dom för dom är oerhört bra schabrak! Så är någon intresserad så hör av er eller kanske komentera detta inlägg eller så meljar/smsar ni mig.

Idag fick Ulla ett ordentligt pass, galopp pass men samtidigt som ett långt trav pass. Gick helt okej faktiskt! Hurran fick ett trav/galopppass och hon var duktig imorn ska hon vila sig innan tävlingen, möjligen skrittas.
Förresten en till sak, jag har ändrat sidan "Filmer" så pass på att kolla in sidan hörreni!;)
Otroligt ändå att så jätte många kollar min blogg! Undra egentligen vem alla är? synd bara att man aldrig får veta ;(((((((((((((
På fredag tror jag att jag ska ha filmkväll på mitt rum!
Någon som skulle vilja följa med mig i helgen? :)
____________________
Ulla: Red ut och värmde upp henne runt byn i skitt och trav sedan jobbade jag galoppen och jobbade med hennes svagheter, alltså vänsterbak! Där är hon otroligt svag så jag tog höger varv och samlade galoppen så mycket som möjligt sedan släppte ja fram henne så hon fick vila några steg sedan ta tillbaka igen. Det är en toppen bra övning till hästar som är svaga bak.
Hurran: Tömkörde och det går bara bättre och bättre ju mer mia har fått lära mig.
Toppen underbart att jag fått så mycket hjälp, Mia är toppen!
Körde mycket trav och galopp och det gick faktiskt riktigt riktigt bra!
Tror jag ska byta bett på Hurran till ett sådant här gult gummi bett. Det tror jag hon kmr gå bra på! kramkramJW


3 kommentarer:

  1. Jag brukar läsa din blogg, måste ju ha koll på hur det går med Tindras mamma =)
    Vad duktiga ni var på filmen =) Tindra är skitlik Ulla.

    SvaraRadera
  2. Jag läser din blogg gumman!:)
    Ge mig Ulla!!!:]]] Hon e bést!!!:]]<333
    Lycka till på tävlingen idag och imorrn!:)<3 Älskar Dig Världens Bästa Jennifer!!<33

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vad ni är fina tillsammans! Kul! Ulla är verkligen en fin häst!

    Kram

    Petra som red Ulla innan hon fick lillprinsen...

    SvaraRadera