onsdag 2 februari 2011

EVA JONSSON HOPPTRÄNING ♥

Hejs, måste börja med att säga att jag är ur dålig på att följa denna lista men tycker det är lite kul att dra på det ibland för då blir det mycket roligare då det väl kommer någonting intressant att läsa om! Men för det mesta (stavining?!?!?) hänger det på att jag har ont om tid då jag kommer hem från skolan.. (vid kl 6) sedan ska ja hinna rida 2 hästar + gå en promenad med fölet sedan käka middag, duscha och sedan är det kvällsdags för att sedan upp på morgonen kl 6!
ByTheWay(btw), Det var en mycket trevlig kväll och fick tom med skjuss hem av billan! Träffade många polare ikv för skulle gå och vara med några i byn sedan fick man såklart skjusss i en svart epa hem! TUSEN TACK!

Iaf så reds båda hästarna idag och dom gick bra båda två! Bjuder på en film från Eva jonsson-träningen som gick ganska hyvsat bra. Glömde dock sätta ner martingalen på en plupp längre ner vilket hjälper mig att hon inte her upp huvudet så mycket.

Erik Berggren sa att vi skulle ha den nere några månader och succesivt flytta den längre och längre upp. Men denna träning satt den längst upp och helt fritt för henne att kunna he upp huvudet, fy på mig men tycker ändå hon fick till otroligt bra språng! :)
Måste dock träna mer på att få igång en mer aktiv galopp även om jag efter en Erik Berggren träning, börjat gilla hennes lunga och harmoniska galopp mer.. Desto större hinder desto mer kraft i galoppen krävs som ryttare att fixa.

Tycker Eva hade en bra uppvärming idag över en bom att öka och minska galoppsprången, Hurran var iaf underbart duktig och hon verkligen gör alltid sitt bästa vilket är fantastisk känsla som ryttare att veta att hästen försöker i alla lägen!
Min finaste älskade ponny, hurrangumman!!!
______________
Hurran: Evajonsson träning, gick riktigt bra. Hon har inte helt slutat dra till vänster över hindrena men det har ändrat en heldel, Vi hoppade den där banan på filmen fast 2ggr, 2ggr känndes mycket bättre eftersom första gången blev mer språng då hon hoppade av långifrån och hade en mer okontrollerad galopp eller också var den försakta. Så jag är väldigt nöjd med att avsluta bra!
Imorgon ska hon få gå en mjölksyreträning som vi fått som tips av Inga Sönderlind, våran föredetta hovslagare! :) Ska bli kul att prova den.
Ulla: red 20min på gårdsplanen eftersom att klockan var rätt mycket och jag såg frammåt att jag isf inte hinner isäng i tid. Tycker att Ulla känndes riktigt fin idag! Hon måste dock hopppas mera (t.ex stutts, eller skritthoppas) för att få hoppmusklerna + att hon måste tränas mera riktig styrka.


EVA JONSSON TRÄNING

Hurrangumman då vi kom hem från träningen i stallet!
Du är underbar, vi klarar allt tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar