söndag 20 mars 2011

TÄVLING

Hejsanhoppsan alla skitungar som läser min blogg! Det är faktiskt riktigt många! Upp till 70stycken varje dag... det är fan mycket känns det som! Hur intressant kan min blogg egentligen vara???????! ;O
jaja, idag var det tävling och det har varit en lång dag.. Bilden körde ut från gårdn vid 7tiden imorse och vi kom hem strax efter 5.. alltså en långdag för både mig och Hurran! Så imorgon blir det en ordentlig jogging tur.
____________
Ulla: Hon fick ta en vilodag idag eftersom att jag är helt i slut idag och orkar knappt stå på benen, blir iriterad ganska lätt då och då känns det bättre att hon står en att det blir dålig ridning. Hon får helt enkelt gå ordentligt imorgon! :)
Hurran: Hurran var mycket duktig och jag är jätte nöjd över dagens resultat!

Första klassen LD: Det var en otroligt skööönt känsla att komma in och hoppa en markarbetes banan och känna att man verkligen äger på det här och känna hur bra det känns. Det var det som var tanken och vi hade ett jävligt bra flyt och jag kännde att jag hade hon med mig. Felfria var vi och oxå taggade till nästa klass!

Andra klassen LC: Känner direkt hur jag spänner mig bara för att det blir några hål högre, för mycket i handen och magen drar ihop sig som om jag vore strypt av en orm. Förstår inte varför jag alltid måste vara så otroligt nervös!
Själva klassen och rundan känndes bra! Kom dit för att ha roligt och det är klart att jag hade kul! Dock måste jag väl träna upp min självkänsla antar jag och träna på högre hinder så jag inte blir så höjdrädd. Barbacka går bättre än sadel :) Ja, då var denna tävlingsdag slut.
Nästa tävling är i helgen då jag hoppar LB LA i timrå! Hej-åh-hå... JAG VET ATT JAG KLARAR DET. Det ska jag ge mig fan på, klart hästen klarar det hon hoppar ju allt och gör allt för mig annars skulle hon aldrig hoppat i kraschen om hon kännt att hon varit i obalans. Men jag mena mitt pskykiska jag i hjärnan ska klara det.


Nu har jag skrivit nog för ikväll, godnatt.

1 kommentar:

  1. Hejsan
    Jag tränade bågskytte förut och blev jätte nervös så fort det blev tävling. Jag fick hjälp av klubben att träna mental träning i några månader och det gav verkligen resultat :D
    Hör med din klubb eller låna böcker, det finns många bra du kan läsa. Finns t.o.m övningar man kan göra själv hemma. Prova i några månader att jobba lite varje dag, jag lovar att du kommer märka STOR skillnad. Lycka till

    SvaraRadera