torsdag 21 april 2011

2 DAGAR KVAR..

Hej blir inget jätte långt inlägg ikväll är verkligen så himmla trött att min ögon slocknar vilken sekund som helst. Idag har jag bara varit hemma och tagit det lungt, vaknade vid 7tiden och hjälpte mamma lite med ridhuset och bärde lite plankor och små plåtar. Sen tog Mamma Ulla och Jag Mazing och sedan skrittade vi runt byn mest bara för att mazing skulle få komma ut och röra på själv och inte skritta själv eftersom det var första gången jag red henne nu på flera månader!

Med Ulla tog jag henne på en tur till ridbanan som ligger några minuter bort från våran gård, Öbacka-gård dom har en underbart bra ridbanan så jag och Ulla pallrade oss dit bort, red lite där. Jobbade sten hårt på att mjuka upp hennes bakdel och flytta den åt olika sidor, t.ex så backade jag henne 2 hela varv runt ridbanan, eftersom det är mycket jobbigt för bakdelen.

Har flera stycken bakdels övningar som är toppen bra ifall någon undrar och vill få tips är det bara att fråga så berättar/förklarar jag. Hon blev rätt så svettig sen avslutade jag det med att mamma fick skritta henne hem.
Med Hurran jobbade jag lite lösgörande i galopp och sedan körde jag några 8volter med galoppombyten inför tävlingen i helgen i Sundsvall!
Himmel vad hon verkligen har förbättrat sig, klockrena byten och jag blev så glad på hon känns som att den här tävlingen kommer gå jätte bra. Så ja gav mig och skrittade hem eftersom att hon har Erikberggen träningen fredag, sedan lördag vila och sedan tävling söndag-måndag.

Det finns nånting med min älskade Mazing som gör att tårarna rinner så otroligt mycket när jag bara står bredvid henne och tänker på att vi kanske snart måste ta bort henne för hennes eget bästa eftersom hennes ålder, hon är ju 25 år gammal nu men hon har en sån underbar stor livsglädje och det är sjukt roligt att se för idag när jag släppte henne i hagen blev det lite race och Mazing var verkligen den som hängde med, det värmer sååååå i hjärtat.
Nu ska jag ta och sova godnatt för ikväll!! kramkramJW

Nu är det bara 2 DAGAR kvar..tills vi drar till Sundsvall!

DAGENS OUTFIT:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar