lördag 9 april 2011

Man ska ta vara på varje ögonblick

Hejsanhopp, blogglusten har helt tagit slut, vet verkligen inte hur jag ska göra längre. Är det verkligen viktigt med en blogg? ibland är det skönt att kunna skriva ut som man tycker och känner men jag vet inte längre, nu känns det ibland som en tungbörda som hänger över mig väldigt hårt och plågsamt..jaja vi får se. NÅN SOM HAR NGT TIPS? nej antagligen inte. Red 2 hästar idag; Ulla fick gå runt dalsjö och kämpa med bakdelen, Hurran fick sig ett lösgalopperande pass eftersom hon hade hoppträning igår galopperade jag ända till berg, faktiskt länge sen jag red den vägen och det märktes på gumman som tyckte det var jätte roligt, red barbacka och krävde inte så mycket annat än att hon skulle galoppera på rakt spår,hålla rythm osv. Dom känndes underbart fina både två.. sedan kom jocke hit och jag satt och såg en film med honom, vi snackade och lyssnade på många bra låtar sedan träffade vi jonte&billan! Jag fick låna ett USB minnne med 200låtar på, guuuuuud! Jag kommer inte kunna göra någonting annat än att bara lyssna på musik! Iaf så åkte jocke hem vid 5tiden och jag gick hem och käkade middag....GRILLAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det var super länge sedan som man käkade grillat, potatiskroketter och kött! underbartgott.
BILD FRÅN IDAG nu sitter jag och lyssnar på "what are words" och det kommer upp en hel del tankar i huvudet från gånger i livet som varit svåra och hårda och känslormässiga eftersom att låten är sådan..lite sorligt låt men den är otroligt skönt!, hittade den på Tove marklunds blogg, låten är helt amazing den får en att verkligen tänka tillbaka, iaf så får den mig att tänka tillbaka! Tänka tillbaka på tider då man inte behövde tänka så mycket utan mest köra sitt eget race och känna sig stolt över sig själv, över den man faktiskt är och lever för att vara och inte bry sig om vad andra tycker om en själv utan bara vara nöjd med säg själv som man är och inte behöva spela. Tiden bara springer iväg, känns som om mitt liv går i bitar känns som att jag snart måste börja avsluta min karriär som människa och börja ett liv som ande och själ, försöker sååå men får så lite tillbaka. Tack för ikväll! kramkramJW

S A K N A R S A K N A R S A K N A R

1 kommentar:

  1. Men älskade gumman... Du KAN vara stolt över dig själv, <3
    Sen är det ju så att ju äldre man blir desto mer måsten blir det i livet...
    Man måste jobba, man måste laga mat, osv... men jösses vad mycket annat det finns oxå... gör bort dina måsten direkt så kan du sedan njuta av allt det andra sen... drar man på sina måsten så tar dom ju all ens tid.
    Jag älskar dig, å du vännen, ta en blogg paus ett tag, blogga är ju iallafall inte något måste, det ska ju vara nåt kul... å tycker man det blir jobbigt så ta "bloggsemester" ett tag... Kram Mamsen

    SvaraRadera