lördag 18 juni 2011

TÄVLING NORDMALING

stress..stress..stress blev det till tävling idag.. på kanske 15-20min hann jag stiga upp, borsta ulla,göra iordning henne, lasta henne, packa allt, och resten av bilfärden blev till att byta om för min del och köra "sakta" för mammas del.. Nåja, vi kom fram till tävling och hann i tid och hann faktiskt värma upp henne och hoppa fram i lugn och ro men tyvärr lyssnade hon inte riktigt på mina förhållningar tack vare att jag ej hade nosgrimma..... MEN KUL VAR DET ATT TÄVLA, synd bara att vi rev där hon hoppade av sjuuuuuuuukt för långt ifrån.. Vi slutade på 10plats av 23st eller ngt sånt. Banan var faktiskt inte så svår, problemet var att Ulla trodde vi skulle till hindret som stod bredvid hindret vi skulle till... vilket gjorde att när hon väl var nästan framme vid hindret vinklade jag om hon hon var tvungen att hoppa lååååååångt ifrån.. så vi rev! :)

MEEEEEEN... fick otroligt fina bilder från tävlingen!!!!!! OTROLIGTTTTTT finaaa bilder!



Ulla: Tävlade 1.10, 1 rivning, hyvsat nöjd! Mamma filmade med sin mobilkamera men vet inte hur mycket som syns.. kan lägga in en film sen! :)

Hurran: Red till överbodabanan, sedan tömkörde jag henne där för det var ett tag sedan. Hon gick super fínt och fick henne riktigt fint att jobba jobba jobba och kämpa med bakkärran! Imorn ska hon får långskrittas så att musklerna återhämtas, hon fick 1 enda vilo paus idag så hennes muskler lär ha jobbat hårt. Ska försöka tömköra 1-2ggr i veckan för det behöver hon verkligen.
Har förresten fått en schema av Evajonsson nu som jag ska följa så nu kommer det stå i förväg vad jag ska göra varje dag!
Mazing: Elin fick rida Mazing för hon var hos sin morfar som bor bredvid oss och hon har ju blivit rätt så duktig så jag tyckte hon var värld att få rida mazing lite och det är ju bara bra att mazing får röra på sig lite så hon fick följa med till överboda ridbanan och skutta litegrann och GISSA OM MAZING VAR LYCKLIG!!!!!!!! Överlycklig av att hoppa! Njut av bilderna nedanför!

BILDER FRÅN TÄVLINGEN !




ELIN/MAZING HOPPADE LITE + BILD PÅ HURRAN


1 kommentar:

  1. Otroligt vad fina bilder det var på Ulla!! och förresten lever Mazing fortfarande?! :) kraaaaaaaaaam

    SvaraRadera