söndag 31 juli 2011

ANDRA TÄVLINGSDAGEN

Hejsanhoppsan, kom nyss hem från andra och den sista tävlingsdagen..

typsikt nog började det med att när jag tog in hästarna på morgonen hade Ulla ett svullet öga så hon fick inte tävla 1m och 110 idag jag strök hon från båda klasserna. Hon hade förmiodligen fått ett bett nära ögat oxå hade det svullit upp. Allting löste sig tillslut på tävlingen, och Ulla såg bättre ut när vi kom hem, vi får hoppas att det hyvsat blivit bra på ett par dagar!

Nu ska jag vara med världens bästa vän hade det gött! Familjen määttä kommer hit på middag på grillat och det ska bli jätte gott, dessutom har mamma köpt hem cider och chips! :) kramkramJW


Hurran:

LB - Känndes sådär, fick 2 rivningar och det känndes inte ens lockande att hoppa LA, hade tänkt att stryka mig för att jag kännade att jag verkligen red som en mes. Anntingen går det får fort och ingen riktig kontroll över om bakdelen är med eller oxå har jag sån kontroll att jag tar tillbaka så mycket att jag tar bort galoppen. Jaja, nånting lärde jag mig säkert av deta oxå.

LA - Hoppade klassen ändå och bad Carolina Mättä om hjälp, kännes trygt då!
Gick så jävla bra! Kom runt på 4fel, alltså 1 rivning. En super framridning som gjorde att hon började helt enkelt lyssna på mig. Tog hjälp av Carro eftersom att jag tycker hon är duktig och har ett bra och rätt tänk som passar mig. Det gick bra, fick fram en ny fin sida från mig och Hurran och resultatet blev jätte bra. Var mer nöjd över LA än LB. Film på LA läggs ut senare när jag inte har så mycket att tänka på.

NÄSTA TÄVLING: SURF 12-14 Augusti (Mountain Horse cupen FINAL)


BILDER FRÅN DAGENS HOPPNING

1 kommentar:

  1. HAHAHAH ja dom är skit snygga!! :P <3

    // Amanda
    www.silverhurley.blogg.se

    SvaraRadera