lördag 30 juli 2011

FÖRSTA TÄVLINGSDAGEN

Hejsanhoppsan, trevligt väder fick vi och det vart en super bra morgon, inte så mke stress och sånt vilket gör hästarna lungare. Super toppen bra! Berättar hur dagen gått sedan hinner jag inte skriva något mer eftersom jag måste sova nu. Filmer lägger jag förmodligen upp efter tävlingsdagen imorgon om jag inte kommer vara helt död då. Ja ni ser väl.
Ingen uppdatering här förns efter klockan 6 imorgon kväll, seee u later guys!

Ulla:
1m - Klockren, felfri och vann klassen! Finns inte så mycket att tillägga, det var väldigt skönt att rida på vanligt tränsbett när hon faktiskt lyssnade tillbaka och fram osv. Duktiga tant! ;)
(BILD LÄNGRE NER FINNS)
110 - Gick bra, bra tempo faktiskt och hon lyssnade bra, några stora av hoppningar men det är ulla det. Tyvärr så rev vi hinder 5 SYND nog, annars hade jag kommit 2:a.
Men eftersom att jag inte kom till omhoppning så blev det en 4:e placering dock en bra tid! Mycket nöjd, var ju första gången jag tävlade på ett vanligt tränsbett och det är ju helt sjukt att det fungerar också!!! jajaja, nu ska jag sova och tagga om till imorgon, vi ses på prisutdelningen imorn ;) (hehehe *drömmer dröm tankar just nu*)

Hurran:
LB - Bra tempo,bra flyt 2 tyvärrliga rivningar annars en riktigt bra runda! :) Kom preciiiiiiiiis utanför placering attans kattans! Men super nöjd alltså.
LA - Pirrig, lite nervös, känns direkt av på henne eftersom att min hand blir hård och inte lättar nånting. Fick 2 stopp, (ett på 3:e hindret och ett på 6:e hindret) men ändå hyvsat nöjd över rundan med tanke på hur mycket jag bromasade in henne. Hade jag haft mer flyt och vågat köra på henne när jag får den här "känner-inte-av-när-hon-ska-hoppa-av" känslan..
Känndes verkligen som att hade lite mer tempo kommit fram hade vi definitivt kommit oss runt och det känns roligt att känna! Att det sitteri ryttaren och inte häst, det känns okej kul! :)
Det är ju lättare att ändra på mig än hästen.
Jag har så himmla svårt för att verkligen lätta och driva på frammåt, då vill jag hellre ta tillbaka och få in ett till galoppsprång. Hoppas på att ja är lungare i handen imorgon! :) kramkramJW


BILDER FRÅN DAGEN

Blev förresten världens goaste middag, makaroner & kötbullar med ketschup! :)

3 kommentarer:

  1. Hejsan!!! Suuper fin blogg!! :D det gick ju super för dig i helgen!! ;) <3 Grattis bruden!! ;) <3
    KRAM

    SvaraRadera
  2. var jag Amanda Pettersson som skrev ovanför ;)

    www.silverhurley.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Grattis !!!!!!
    Snart ryms det inga fler rosetter i din samling
    Kram

    SvaraRadera