söndag 3 juli 2011

HURRAN: BÄTTTRE?..SÄMRE?

johaj, seg morgon blev det men sen sprang jag upp ur sängen och kollade ut genom mitt lilla fönster i mitt rum och såg världens finaste Apple Hurricane i hagen, så stolt jag är över hur fin hon blivit sen hon kom till oss. Ni kan få se lite skillnader! Alltså på kroppen, manen och fysiska saker! :) LÄS LÄNGRE NER!
Ikväll blir det nog lite badning om jag orkar och sen skulle ines åka lite moppe med mig och sen så skulle jag träffa pici och några mer från vännäs så vi får väl ta och hitta på ngt!. :) Ifall de´int blir det blir det nog film i min mysiga kalla säng! :)

Det blåser mycket idag + att det är varmt, ganska skönt och jag har faktiskt blivit rätt så brun! :) förresten så bäddade jag nytt lakan och städade mitt rum igår! Det blev så himmla skönt och mysigt. Ingen som har ngn fråga till mig? Älskar att svara på funderingar.. och för dom som undrar så är det bättre hemma nu!
Alla hästarna fick vila idag eftersom att dom ändå springer så pass mycket i hagen så är det inga problem, ny hästen är ju i samma hage som våran hästar nu men det verkar gå bra!
För ulla som är så smal så gör det nog ingentign att hon får käka upp sig och Hurran är rätt så fin i sin hull just nu.

FÖRE


http://www.youtube.com/watch?v=JSYWX9HCoGs
kan inte galoppombyte, svag i sidorna drf drar hon till vänster + alltid hoppar av stort, finns mycket på denna film som jag nu fixat till! Jämnför bara bilder när hon hoppar vilken smidighet hon har nu.
EFTER


http://www.youtube.com/watch?v=TVAA-SDjWSw&NR=1


Hurran passar ju bättre i en mycket kortre stubb, eftersom att då får man hennes hals att se mindre ut även om den blivit mindre också av alll träning men ändå. Valde denna film även fast det bara visar hälften av hur fin hon har blivit men jag tyckte att man såg mest skillnad. Här har hon en mycket finare mjukare galopp. Om man jämför LC rundan på hippo med t.ex rundan i stöcke nu så kan hon galoppombyte, hon har mer tempo, mer bjudning, mer lättsvängd. Hon har helt enkelt blivit finare! :) jaja, nu vet jag inte vad jag ska skriva mer så det får väl va bra för idag!


Undra hur alla ni andra uppfattar Hurran nu.. har hon förändrats nånting? tycktill.KramkramJW

2 kommentarer:

  1. Jo hon blivit bättre,men hon var nog finast i början då Max just hade fått henne.. Har jag för mig iallafall! Kämpa på!:D

    SvaraRadera
  2. Annika (ponnymamma)5 juli 2011 kl. 07:26

    Jag har inte sett den vita på länge men såg er på tävlingen i Stöcke och jag måste säga att jag blev förvånad hur bra hon blivit. Jättefina språng.

    SvaraRadera