måndag 29 augusti 2011

Tips till alla!.

Nu medans jag är skadad och inte kan rida så ska jag tipsa alla ryttare om en bra sak.

Ska skriva och ge tips om hur man kan få en bättre ridstil och ett smart sätt att ändra på saker och ting, och idag ska jag skriva om hur man får till en bra skänkel enligt mig.

Många har en skänkel som far bak väldigt mycket när man hoppar, ríder osv och jag vill börja med att säga att jag visar aldrig bilder på ngn annan eftersom att det lätt kan bli så att folk tror att man talar ner personer eller hur man ska förklara (finns alltid dom ungdommar som misstolkar,så det får bli rena google bilder och mig själv är oxå exemplaren.

Denna första bild är en typisk bild på hur många far med sitsen över hindrena, och då kan man tänka på att i hoppet när hästens hovar släpper marken så tänker man kolla upp med blicken, + att man kan tänka ner och fram med härlen. Jag vet inte hur jag ska förklara på annat sätt förutom med bilder... så ni får se lite skillnad!
Om det är ngn som vill ha ett tips som fungerade bättre för mig så var det att rida på träningar hemma med fast knyten stigbygel i sadelgjorden. En hel sommar red jag så och det blev mycket mycket bättre för mig! Hoppas nån lärde sig ngt nytt eller att det på ngt sätt hjälpte ngn.


BILDER DÄR JAG EJ TRAMPADE NER HÄLEN, så ni kan se skillnad!




Fina bilder men i det här läget skulle jag trampat ner hälen före språnget och dragit tillbaka skänkel, dock var detta omhoppning(på sista bilden) och det syns men jag tycker ändå ridstilen ska vara densamma! KramkramJW

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar