måndag 9 juli 2012

Myskväll med C!

Nu är hästarna färdiga, och jag är trött i kroppen! Funderar på att ta en jogging runda med lite musik men det får nog bli imorgon! Sitter och kollar vad folk söker på när dom hittar till min blogg.. hahah väldigt roligt kan jag lova! :)


Idag fick Cupido ridas till brån på Määttäs gräsbana, väldigt stor och skön bana att rida på, även Carro och Yvonne kom och kikade och sen fick Carro sätta sig upp och prova för jag ville se hon rida C. Gick bara bra!! Han tyckte det var riktigt roligt att rida utomhus och han får mycket mycket mer framåt bjudning då också, han fick hoppa ett räcke 2 gånger annars koncentrerade jag mig mest på öka minska, byten + stärkande för bakdelen + lite bommar så han blir van att man ska slippa hoppa över bommarna hahah.
Imorgon blir det våran första dressyrträning för Mia nere i vårat ridhus, och på onsdag har jag planerat att fara och bada med Natali och en utav hennes hästar i vännäsby vid festplatsen där. Det kommer att bli väldigt trevligt, även per och någon annan kanske kommer dit och fotar oss så då får jag säga hej till dom också! Trevligt trevligt.


Cupido står inne inatt för han springer bara fram och tillbaka och blir myggbiten hela tiden, han verkar inte tåla insekter nå bra alls. Så vi måste försöka hitta ngn lösning på det. 
Nu måste jag säga godnatt innan min ögon gör det åt er! kramkramJW :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar