onsdag 4 juli 2012

Young homie what u trippin on

Dagen gick rätt fort, började hos inga vid 10 så hon hämtade upp mig och vi fortsatte till´Tavelsjö Islands häst gård, för att sko några ponnysar. Medans Inga skodde, tog jag av skorna på dom andra hästarna och fick hjälpa till. Jääkligt ont i ryggen fick jag! Sedan blev det en trip till Media Market och Net o Net för att kolla på lite saker Inga köpte hem, sedan hämtade mamma mig.


Käkat middag, makaroner... (vem blev förvånad?.. ingen hehe) Jag vet inte varför jag aldrig lessnar på det?! Nu blir det till att hoppa i säng och upp imorgon och rida C, vi får se om det blir jobb imorn eller ej. Imorgon kväll ska även Tornado få röra på sig kramkramJW




*CUPIDO TODAY*

Lite bomarbete blir att jobba mer på för det behöver han absolut det märkte jag idag när jag la fram lite. Red i ridhuset i alla gångarter lite minska öka, halt, backa, svänga, byten i galopp osv, sedan en sväng runt byn så han får träna i backarna som är runt byn, har som plan att han ska få gå där varje dag runt byn anntingen i början av passen eller i slutet. Ingen jätte lång backa men rätt brant den lilla bit den är, men i längden är den nog bra för honom. :)

Idag gick Cupido jätte bra, det går bättre och bättre för varje pass jag rider honom, törs säga till honom mer. Han är gudomlig i handen, mjuk, känslig men otroligt trevlig där han är.

Bild från idag, så här såg vi ut på ridturen idag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar