tisdag 4 september 2012

Duktiga Hammarström tjejer!

Nu är det mycket i skolan, vaknade på rätt sida idag och fått mysa med hästarna på morgonen innan skolan både hemma och på hippo, eftersom jag har utsläpp.
Ikväll blir det att åka hem på engång, en massa plugg, ska åka förbi Pia i Brån och få hjälp med matten, sen hem rida Cupido och plugga Samhälls.

Jag har verkligen tänkt mycket och jag måste börja acceptera mig själv som jag är, vill verkligen så gärna vara lika duktig som alla dessa Hammarström, vet inte hur många gånger jag sitter och tänker på hur gärna jag hade vilja varit där och varit lika duktig som dom, skulle verkligen viljat hopptävla på Strömsholm, vunnit MSV hit och dit, fått pris av kända ryttare och fler pokaler osv. 
Måste få skriva av mig lite grann eftersom jag själv läser min egna blogg om och om igen och kollar tillbaka så vill jag skriva ut det här så att jag kommer ihåg att tänka om.... att tänka rätt!

Så till alla ni där ute som ibland känner hur fula och värdelösa ni känner er så kan jag glädja er med att jag känner precis lika dant som ni, mitt självförtorende och självkänsla går väldigt mycket upp och ner. Så gör som jag tänker göra nu, ryck upp er där ute och kom ihåg hur fina ni egentligen är och sluta jämföra er själva med andra! :)
De extremt duktiga Hammarström syskonen!
Just nu: Samhällls lekton med en otroligt god macka!

3 kommentarer:

  1. Men du ÄR ju SUPERDUKTIG!! va ju t.o.m på TV för inte så länge sedan då du vann, sen att du just nu inte har nån kuse att tävla gör väl inte dig sämre, eller??
    Sen kan man ju "köpa" sig rosetter, för hästen sätter ju oxå begränsningarna. Så inse att du tillhör ju dom duktiga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack känns jätte skönt att du säger sådär Anna, jo jag var med i tv för att jag vann massa rosetter, tårtor, hinkar, 2 täcken osv men det spelar ingen roll för jag ser inte en person som duktig för att man vinner mycket utan för hur man tänker och hur det går under en lång period MED FLERA OLIKA HÄSTAR.
      Men det jag älskar med att stå där på prisutdelningen tillsammans med hästen är underbart, det är så många känslor som knyter sig i magen för mig och jag blir så himla himla glad utav det!!!!

      Du har rätt för det gör inte mig sämre, eftersom att jag iaf får rida hemma och träna lite på skolan.
      Men eftersom jag har mycket problem med min nervositet och att jag är höjdrädd så känns det som att jag kommer få börja om med det och det har jag verkligen fått kämpa med från det att jag började tävla tills Ullas tid då det mesta faktiskt gick över och jag fick bort drt! Men tror det kommit tillbaka lite nu när jag inte kan tävla... :( Kramkram på dig Anna! :)

      Radera
  2. Du har ju varit placerad med olika hästar, Rakie, Animo M, Suprice, Amazng Grace, Apple Hurricane, Ursinia, under en längre tidsperiod om man tittar på historik på tävlingsdatabasen, så du är ganska lik en "Hammarström"

    SvaraRadera