söndag 27 januari 2013

Dag fylld utav roligheter

Hejsan, rubriken säger det mesta. Idag kommer en ny header att fotas. Så sent ikväll kommer den nog att vara uppe på bloggen, ska även filma lite idag.

3 hästar ska ridas.
Cupido uteritt och sedan några få minuter i ridhuset. Planen är att få så jämt takt så möjigt, hitta bjudningen och träna lite mjölksyre muskler och jobba med min egna sits och inverkan. Hackamore bettet är svårt att rida på speciellt när Cupido fått tvärtom effekten.
Ni vet att oftast så när man rider på hackamore blir hästarna tung och sänker på huvudet eftersom att det är nos hävstångs effekt. Men Cupido gör tvärtom, upp med huvudet så högt han kan och eftersom att ledande tygel tag inte existerar på hackamore blir det att jobba med lite höger händer samtidigt som cupido får högt huvud. Ja, lite klurigt men ska bli kul att lösa och bli duktigare på hackamore då jag ska ta hjälp av Mia. :)

Tornado ska motioneras, ridas på lina i skritt trav och galopp, tömköras och eventuellt löshoppas.

Nexus vet jag inte riktigt vart vi ligger inför tävlingen i Februari på Hippo då jag ska anmäla 90cm och 1m. Därför hade jag tänkt idag att först värma upp på 30min uteritt sedan hoppa en bana på rätt många språng kring 1m och kolla hur vi ligger till. Vad som ska tränas mer på, vad som redan är bra och göra upp en månadsplan.

Sedan kommer jag göra ett inlägg för alla nya som läser min blogg och som kanske glömt eller inte vet vad jag varit med om i hästvärlden i mitt liv. Så tänker dra en tillbaka blick över vad jag varit med om. Bjuder på lite gamla bilder jag inte visste jag hade på datorn. Fler sådana kommer ikväll! Så nu ska jag sätta igång vi hörs ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar