söndag 26 maj 2013

https://soundcloud.com/p-ice/p-ice-lovin-you

Frukost, pluggning, ridning, städning, duschning, och mera pluggning och middag är ungefär vad jag ägnat denna dag till. Ett samtal med världens bästa lärare Meta fick avsluta denna kväll. Hon är proffs på det mesta om hästar, exteriör, foder mm. och direkt när jag blir osäker på någonting ringer jag henne och ber om hjälp för tror på henne och klart hon hjälper till.

Hästarna fick hoppas på Carros gräsbana idag, lite gymnastik hoppning, linjer och stutts, riktigt kul dock hängde Cupido lite i vänster sida idag. Kul med nya problem att lösa bara synd när jag är så stark i min vänstra sida att jag blir lite fast i handen, det var väldigt varmt och han var genomsvettig innan jag var hemma. Men båda två blev framskittad 30min och av skrittad 30min då det tar så långt tid att ta sig till gräsbanan så det har då blivit ordentligt uppvärmda och avskrittade vilket är väldigt viktigt enligt ny forskning på hästar. Det behöver minst 20min skritt i början men vi människor har aldrig tid eller ork att skritta i 20min före och efter passen. Men idag gjorde jag det tom med mycket marginal.

Bjuder på bilder från gårdagen och denna dag, nu får ni sova så gott.. imorgon är det skola, BLÄÄ, och på fredag är jag ledig då jag ska ta ut p-staven. (OCH JAAAA... jag är livrädd om ni undrar)

Imorgon är det sista veckan som jag har dator sedan ska skoldatorn in för studenten och skolavslutning närmar sig med stormsteg. Det är ju skoldatorn som jag använder till allt har ingen egen dator så det kommer bli lite problem med bloggandet då men då funderar jag på att lägga ner bloggen.. eller vad säger ni? Kanske kan ni läsare avgöra det. Godnatt kramkramJW



Gårkvällen i grillstugan
NI É BÄST INGEN PROTEST, och jag är glad att jag åkte dit även fast det kändes så jobbigt bara för att jag inte orkar någonting just nu psykiskt. Men det gjorde med så mycket gladare och jag fick så mycket mer "sista" energi till skolan nu in i det sista. :) Tack för en underbart trevlig kväll Billan, Isac, Leo, och Nils.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar