tisdag 29 oktober 2013

Knock, knock, knockin' on heaven's door

Jag finner inga ord hur jobbigt allting känns just nu. 
Du min fina bästa vän. Jag minns när vi hämtade dig som valp. Du växte upp med oss i familjen. Lärde dig nya saker, vissa mer roliga än andra saker. Du blev fort väldigt lydig och folk som hälsade på tyckte ofta om dig väldigt mycket. Vi blev som en familj och du blev som ett syskon för mig. Vi skapade ett relation mellan oss som var svårt att förstå hur tajt det egentligen blev.
Men det var underbart, så många gånger jag varit så ledsen och du tröstat mig. Hur ska jag någonsin kunna betala tillbaka det?.

Det är med en otroligt sorg i hjärtat som jag skriver det här. Vi har idag avlivat vår bordercollie hund Tess, hon blev 13 år gammal nästan 14. Anledningen var att hon var gammal men man såg också att vissa saker började att sluta fungera. Hon vart vinglig i bakbenen och balansen for som bort så ibland när hon gick någon dag innan vi tog bort henne så gick frambenen som vanligt medans bakbenen ibland svajade lite hit och lite dit. 
En hund som varit med mig igenom det mesta, stöttat och brytt sig om mig. Ursch att vara utan dig kommer inte bli lätt och det kommer framförallt bli väldigt ensamt. Du ska veta Tess att vi är så evigt tacksam att vi fick ha dig denna tid, fina hund. 


Goodnight my friend, it's time to sleep, my memories of you I will always keep
I Love You.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar