söndag 20 oktober 2013

Time to write

Får en hel del melj, sms och facebook medelande från olika människor, det är väldigt olika åldrar, som undrar hur fasen jag orkar med hästarna varje jäkla dag? "Är det inte jobbigt?" "Blir du inte less?" "Har du någon gång viljat sluta på riktigt?" osv osv.

En sak kan jag säga er, att vara ridtjej är kämpigt, jobbigt, roligt, tungt men också bäst. Som i allting annat är saker och ting både roliga och mindre roliga. Vi hästtjejer spenderar mycket tid tillsammans med hästarna/hästen och vi skapar ett band mellan varandra som är svårt att riktigt förstå sig på. Det är så underbart härligt och det blir som en extra familjemedlem.
Många kommenterar ofta mig när jag rider och säger "Hur svårt kan det vara?" det är rätt skrattretande. Det krävs en otroligt balans för att kunna för det första sitta kvar på hästen, för det andra kräver det att du kan ha många bollar i luften samtidigt, sitt ner i sadeln, rak i ryggen, kolla upp vart du ska, sväng, driv med benen, häng med i takten osv osv osv. 

Sedan är det inte bara en sak man ska göra samtidigt och komma ihåg utan man ska samtidigt försöka övertyga och komma överens med hästen vilket inte alltid är så jädra lätt. Till skillnad från en motor som går precis som man vill när man vill vars man vill.

Hästar är tidskrävande och det är hårt arbete, sena kvällar och tidiga morgnar oavsett om du är sjuk eller inte. Samtidigt kostar det är jävla massa pengar också, OM DOM KUNDE BAJSA PENGAR? Det är de enda en häst inte gör. Kan någon snälla lära dom?!!!!!

hehe hoppas ni alla fått er en tankeställare, att ha häst är ingen lätt match eller livstil men jag har valt att ha dom här underbara djuren vilket innebär att jag lägger ner tid på dom också. Ska man göra någonting så varför inte satsa till 100%?
Jag väljer hästarna framför det mesta, dom är viktigt för mig och det är min hobby/sport som betyder otroligt mycket för mig.
Många frågar ofta mig, vill du hitta på något? bla bla bla.. osv. Men jag är ingen tjej som tycker om att hitta på så mycket det är kul nån gång ibland men annars är jag gärna hemma i soffan och går gärna ut till hästarna osv. Sån är jag, acceptera det!

Jag skulle aldrig palla med detta intresse om jag inte brinner för det som jag gör!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar