söndag 10 november 2013

Lite roligt skvaller

Jag tycker det är ganska roligt att mamma fått lite samtal hit och dit rullat in det senaste veckorna/dagarna, från folk som tror att vi ska sälja vår gård?
Oh myyyyy good... säger jag bara! Har vi en gång byggt de där jädra huset, stallet OCH ridhuset så säljs inte denna gård i första taget. 

Men ganska kul att veta att så många skulle vilja bo där vi bor, för visst har vi en bra hästgård allihopa?! ; ) Stora ytor och ligger en bit från vägen. Super skönt!
Ska tänka på det nästa gång någon blir avensjuk.. då vet jag ju vad det flesta är avensjuka på.
Så sug på den karamellen alla ni som är sugna för vi ska icket sälja gården.

Bara jag som flyttar ner med Cupido till Skåne ett tag och jobbar på en hästgård för att få mer kunskap och förhoppningsvis komma hem och fått mer erfarenhet både av jobbet men också att handla själv, bo själv, vara hemifrån så länge, ha stort ansvar förhästen och allt vad resan kommer att innebära. Man måste chansa i livet på lite äventyr hit och dit, annars kommer man stå och stampa på samma ställe hela tiden utan mer kunskap än vanligt.

En sak ska ni dock veta om våran gård, vi har inte haft det lätt, och vi är helt vanliga människor rent ekonomiskt så vi är inte rik på något sätt. Vi har kämpat ihop våran gård och vi har gjort det mesta själv.

Godnatt för er som om några timmar tänkt sova, själv drar jag mot nattjobb på kära Volvo, får träffa min fina fina vän Caroline också och alla de andra. Wow så kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar